ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Missmyra,Svensson Erik.Född 1692.  (läst 606 gånger)

2007-10-06, 14:05
läst 606 gånger

Ewa Svensson

Söker information om dessa personer:Erik Svensson f 29/4 1692 i Mulstad Björsäter d 5/2 1749 i Missmyra.Bonde i Missmyra.Gift 24/6 1749 med Brita Isaksdotter d 4/6 127 i Missmyra.Dessa var anfädrar till Edvin Adolphsson.Hans farfarsfar Lars Magnus Larsson f 22/7 1814 i Skäggetorp;Mogata. Var släkt med dessa.Han var även min morfarsfarfar.Finns även denna:Isak Eriksson f 23/11 1723 i Missmyra.Torpare i Långkärr,Sveden.D 1/6 1792 i Stretan,Bråta,Ringarum.Vill veta hur dessa är släkt.Kanske finns det släkt i Missmyra med omnejd?/Ewa

2007-10-06, 23:10
Svar #1

Utloggad Vincent Eldefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2571
  • Senast inloggad: 2024-04-15, 12:09
    • Visa profil
    • Släktingar.se
Vilka är det du vill veta om de är släkt...? Isak är ju son till Erik och du har även efterlyst denne Eriks far Sven Eriksson i Mulstad under en annan rubrik... Det bästa hade nog varit att skriva mer specifikt vad det är du vill veta om familjerna under just Björsäter.
Sveriges största genealogiska databas med verifierad information:
https://www.slaktingar.se/

2007-10-07, 10:59
Svar #2

Ewa Svensson

Hej Vincent!Jag ber verkligen om ursäkt ifall jag placerat denna fråga på fel plats.Visst,jag kanske skull ha lagt den under Björsäter,men nu är det som det är!Jag har preciserat mig på vilka det är jag vill veta som är släkt under Mulstad.På Edvins fars,Gustaf Adolph Adolphssons sida?Och visst,jag kanske har släkt i Björsäter,vem vet?Ewa

2007-10-07, 11:36
Svar #3

Utloggad Vincent Eldefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2571
  • Senast inloggad: 2024-04-15, 12:09
    • Visa profil
    • Släktingar.se
Du har fått svar under annan fråga, eftersom alla dina frågor hänger samman hade du hur som helst inte behövt lägga ut tre stycken...
Sveriges största genealogiska databas med verifierad information:
https://www.slaktingar.se/

2007-10-07, 22:25
Svar #4

Ewa Svensson

Ja,jag har fått svar under annan fråga.Och visst,eftersom mina frågor hänger samman så hade jag verkligen inte behövt lägga ut tre stycken......!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna