ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Författare Ämne: Lundberg, Emanuel och Holst, Christina, till Östergötland 1815  (läst 148 gånger)

2005-11-16, 22:02
läst 148 gånger

Eva Leksell

Emanuel Lundberg, f 1751, och hans hustru Christina Holst, f 1740, uppges i husförhörslängd för Virestad, Småland, ha flyttat till Östergötland 1815. Ingen socken nämnd.  

Det är möjligt att deras dotter Eva Lovisa f 1774 med man, trädgårdsmästaren Lars Gröndahl, och barn hade flyttat till samma ställe. Jag har svårt att tänka mig att föräldrarna på egen hand skulle dra i väg så långt med tanke på deras ålder. Dotterns familj tappade jag bort 1813 i Pjätteryd. De hamnade så småningom i Värnamo och till slut i Skåne (där de var ifrån allihopa).

En syster till Eva Lovisa var Margareta Charlotta f 1779. Vart hon tog vägen vet jag inte.

Är det någon som händelsevis stött på någon av dessa personer eller har ett förslag på hur jag ska kunna söka dem?

Annonser

Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna