ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anna Andersson, f 1883, Nyhammar?  (läst 407 gånger)

1999-06-07, 22:41
läst 407 gånger

Elisabet Eklund

Min farmor kommer inte ihåg mycket av sin släkt, men lite grand. Kan någon lägga till något till det som jag har fått veta?
Min farmor heter Anna Maj-Britt Gustava Gustafsson och är född 1921, 5 april. Kanske i Nyhammar eller Stora Skedvi. Hon hade två äldre syskon, Gunhild och Rudolf. Hennes far hette Claes Gustafsson, och modern Anna Andersson och var troligen född i feb 1883. Modern hade många syskon, kanske 10 st. Två av systrarna dog med 1 dygns mellanrum. Den äldsta brodern hette Adolf Gustafsson, men bytte namn till Adolf Ansiger.

2003-04-29, 00:18
Svar #1

Utloggad Mikael Ehrin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 201
  • Senast inloggad: 2021-05-20, 21:09
    • Visa profil
Hej! Anna föddes i Falu Kristine församling enl Sveriges befolkning.Hoppas du hittat uppgiften ändå efter 4år!!!
Glad vår
Mikael

2003-04-29, 00:23
Svar #2

Utloggad Mikael Ehrin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 201
  • Senast inloggad: 2021-05-20, 21:09
    • Visa profil
TILLÄGG: Litet hjärnsläpp;  min föreg uppgift gäller Anna f 1921. Hittar inget troligt på hennes mor och far.
Mvh Mikael

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna