ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lind Oskar  (läst 1168 gånger)

1999-10-09, 13:15
läst 1168 gånger

Ingrid Persson

Jag söker Oskar Verner Lind född i Godegård 7/2 1878 för min amerikanske kusins räkning. Han är son till Anders Gustav Lind och Johanna Sofia Jansdotter från Torskölla Godegård. Han reste till Amerika 1904. Tacksam om någon har uppgifter att lämna.

1999-11-08, 23:37
Svar #1

Åsa Andersson

Hej Ingrid!
 
Jag undrar vad du vill veta?
 
MVH Åsa

1999-11-13, 13:11
Svar #2

Ingrid Persson

Min amerikanske kusin har spårat sin släkt till Oskar Lind och vilka hans föräldrar var men hittar inte mer om dem. Var bodde de? Hade Oskar syskon? Var kom hans föräldrar från? Allt är intressant. Kanske finns det släktingar kvar runt Godegård.
mvh Ingrid

2004-07-30, 18:57
Svar #3

mathilda lind

hej Ingrid
min släkt som heter lind kommer från godegård. Kan kanske vara släkt med oskar verner lind. Jag vet tyvärr bara vad mina släktingar heter i rakt ned stigande led. Jag bor inte långt ifrån godegård och söker syskon, kusiner till mina släktingar.

2007-03-26, 17:38
Svar #4

Utloggad Kristina Numa

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 260
  • Senast inloggad: 2019-07-11, 14:41
    • Visa profil
Det var länge sen de här inläggen gjordes men de här uppgifterna kanske är intressanta ändå. Oskar Verner hade i folkräkningen 1890 en syster Hulda Sofia född 1889. Hans far hette Anders Gustaf Lind född 1852 och var arrendator på Sjöfallet. Hans mor hette Johanna Sofia Jansdotter och var född 1847. Bägges födelseort anges till Godegård. År 1900 ser familjen likadan ut men nu är fadern torpare på Ljungstorp.
Jag har själv Lind i släkten på min mammas sida som kommer från Godegård.
Mvh
Kristina

2019-06-13, 21:57
Svar #5

Utloggad Henrik Lundqvist

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2019-06-13, 22:01
    • Visa profil
Mycket länge sedan det sades något om Oskar Verner Lind här men jag misstänker starkt att han är den stående mannen på den bifogade bilden. Kan någon bekräfta det? Den som sitter är i alla fall min morfars far Karl Johan Lind (1874). De två bodde under perioder som barn på samma gård. Ingen av dem hade jämnåriga syskon (båda fick varsin mycket yngre syster) vilket gör att jag misstänker att de nästan var som bröder.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna