ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anna Andersson, Falun  (läst 411 gånger)

2006-05-27, 17:10
läst 411 gånger

Utloggad Helena Björk

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 138
  • Senast inloggad: 2024-03-16, 19:07
    • Visa profil
    • Björkrötter
Jag har inte mycket information men undrar om någon kan ta reda på mer om Anna Andersson. Jag har hennes adress Box 2725, Falun. Adressuppgiften finns på baksidan av ett foto och jag är nyfiken att veta vem hon är. Fotot är taget någon gång under 1900-talet gissar på 30-talet. Detta är lite svår sökning men är tacksam för all hjälp. Vet någon hur man kan söka på äldre adresser?
 
mvh
 
Helena Björk

2006-05-27, 23:42
Svar #1

Utloggad Torbjörn Norman

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1384
  • Senast inloggad: 2008-07-08, 22:32
    • Visa profil
Inte lätt att identifiera ett så vanligt namn. I mitt underlag för projektet ge namn åt de döda sökte jag efter Box 2725 i Falun utan att finna det. Men nummerserien bör höra hemma i stadsdelen Hälsinggården i Stora Kopparbergs församling. Men den byggdes på 1940/1950-talet vill jag minnas. Troligen har kortet postats senare än vad bilden visar? Finns det något frimärke kvar. Vilken valör var det. Syns det något stämpeldatum.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna