ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Karl Johan Svensson  (läst 516 gånger)

2006-11-22, 22:36
läst 516 gånger

Helen Svenssson

Hej.
Jag släktforskar på min farfar sida. Hans far hette  Johan August Adrian Svensson född 1864-03-04 i Norrköpings Hedvig.Hans mor hette Sofia Andersson född 1833 i Norrköpings Östra Eneby.Jag vet att fadern hette Karl Johan Svensson död 1879, men inte vart han var född eller vad hans föäldrar hette.Finns det nån duktig forskare som vet nått?Mvh Helen

2006-11-23, 16:43
Svar #1

John Sidén

Hej Helen!
Johan August Adrian var född i S:t Olai församling i Norrköping. Hans far Karl Johan Svensson avled 1879-09-11 i S:t Olai församling (S:t Olai F:2 1879:326). Karl Johan Svensson var född 1828-09-11 i Habo församling enligt husförhörslängden S:t Olai AI:87 fol 652.  
I födelseboken Habo C:12 hittade jag Karl Johan född 1828-09-11 i Stenbäcken Nedre Starbäcks ägor, han var son till torparen Sven Johansson och hans hustru Fredrika Carlsdotter. Jag hittade familjen i husförhörslängden Gustaf Adolf AI:1 fol 449 (som omfattar en del av Habo församling också) och där uppges Sven Johansson vara född 1796-04-30 i ett torp under Ulvestorp (i Habo församling) och hustrun Fredrika Carlsdotter uppges vara född 1797-04-09 i Bjurbäcks församling.  
Med vänlig hälsning  
John

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna