ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Johansson, Gurli  (läst 638 gånger)

2006-01-27, 16:09
läst 638 gånger

Utloggad Thomas Ek

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 499
  • Senast inloggad: 2012-08-12, 16:54
    • Visa profil
    • www.familjeaktuellt.se samt www.yourbeginnings.com/FAMILJEAKTUELLT/
Hej!
Vi söker efter vår farmors far och mor.
Farmor hette som ogift Gurli Johansson ( gift Ek )och var född 1907 (tror jag) någonstans i trakterna runt Norrköping. Dog i Hässelby(A)på 60-talet
Något som jag har fått höra av min far var att hans morfar(Gurlis far)arbetade med pianon. Om han var ägare av någon pianofabrik eller bara jobbade som pianobyggare har jag inte fått någon kläm på. Eftersom varken min far eller faster har något som helst att komma med när det gäller födelseort så får detta bli ett huggskott.

2006-01-27, 17:06
Svar #1

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Det bästa är att du tar en titt på din fars födelsenotis, i den står namn och födelsedata på hans föräldrar. Sen behöver du även ta en titt i församlingsboken, för att hitta föräldrarnas födelseförsamlingar.  
 
Beroende på var din far är född kan dessa böcker antingen finnas kvar i församlingen eller vara inlämnade till landsarkiv.

2006-01-28, 15:30
Svar #2

Utloggad Thomas Ek

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 499
  • Senast inloggad: 2012-08-12, 16:54
    • Visa profil
    • www.familjeaktuellt.se samt www.yourbeginnings.com/FAMILJEAKTUELLT/
Tack Elisabeth,
 
Jag har fått lite hjälp med detta.
Vi har hittat henne i dödsboken.
Där står det mesta men inte var hon är född...
Så det är bara att jobba vidare...
 
Thomas

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna