ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Irving, Carl ambulerande skomakare i Östergötland.  (läst 578 gånger)

2005-03-28, 22:53
läst 578 gånger

Eddie Vivenius

Jag efterlyser min farfar Carl Irving, som var ambulerande skomakare i Östergötland. Han försvann från Norrköping, där min far Sigurd Emanuel Andersson föddes den 10 januari 1920.  
I kyrkboken för Matteus församling noterades att min fars far var okänd.  
Men min farmor Alma Elisabeth Andersson uppgav för barnavårdsnämnden att Carl Irving varit synlig i Norrköping under 1920-talet. Han efterspanades därför av landsfiskalen men kunde inte hittas eftersom han var en veritabel vagabond enl.landsfiskalen.  
Eller var det så att de tvillingbarn, som min farmor födde med känd fader enligt kyrkboken, innan min fars födelse även var min fars far?  
Om någon kan hjälpa mig att få svar på dessa frågor skulle jag bli mycket glad.
 
 
http://vivenius.blogspot.com/
www.bloggi.se/vivenius

2005-03-29, 11:15
Svar #1

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Det här är den enda Irving i någorlunda rätt ålder, som finns i Folkräkningen 1900:
 
 
Karl Teodor Irving f. 1877 Gräfve, T-län
Hemförsamling: Gräfve
Hemort: Husartorpet N:o 56
Kontrakt: Glanshammar
Län: Örebro
 
Födelseår: 1877
Födelseort:  
Födelseförs: Gräfve
Födelseland:  
 
Yrke: f. d. Husar
Titel:  
 
Civilstånd: Ogift (O)
Kön: Man
Familjest:  
Famstkod: Ensamstående (E)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna