ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Förfäder till Anna Charlotta Petersdotter Thorn f. 1824 i Fliseryd  (läst 929 gånger)

2004-05-18, 19:28
läst 929 gånger

Maria Carlström

Hej!
  Sven Peter Thorn är far till Anna Charlotta.
 Men när är han född och var?
 Sven Peters far är Jonas Thorn f. 1769 d. 1829
 och han var soldat.
 Jonas Thorns far är Carl Månsson, mer vet jag  
 inte.  Carls hustru var Sara Swänsdotter.
 Anna Charlottas mor är Eva Christina Abrahamsdotter. Inga födelseuppgifter har jag.
 Eva Christinas föräldrar Abraham Nilsson Rättare
Anna Catarina Kjellman. Inga uppgifter.
  Anna Catarinas pappa Anders Kjellmanf. 1740 d. 1793 och han var smedsmästare.
 
 Anna Charlotta Petersdotter Thorn är min farmors farmor.
 Det skulle vara jätteroligt att få veta mera.
     
       MVH/ Maria Carlström

2004-05-18, 20:18
Svar #1

Utloggad Stefan Ring

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 55
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej!
 
Anna Thorn är min farfars farmor. Följaktligen är vi bryllingar. Det vore roligt att få kontakt och utbyta fler uppgifter om familjen. Jag antar att vi delvis forskar på samma gren. Nedan finner du den information jag har om Anna Thorns anor:
 
1 Anna Charlotta Petersdotter Thorn, född 25 febr 1824 i Fliseryd (H), död 10 aug 1867 i Fliseryd (H).
 
                                                 *** Generation I ***
 
f
2 Sven Peter Thorn, född 26 juli 1797 i Ramshult, Fliseryd (H), död 24 febr 1848 i Svartebäcken, Fliseryd (H). Gift 15 nov 1823 i Fliseryd (H) med  
 
m
3 Eva Kristina Abrahamsdotter, född 1 aug 1794 i Fliseryd, Fliseryd (H), död 26 sept 1854 i Fliseryd (H).
 
                                                 *** Generation II ***
 
ff
4 Jonas Thorn, född 1 sept 1769 i Rosendal, Fliseryd (H), död 1 dec 1829 i Svartebäcken, Torp, Fliseryd (H). Soldat. Gift 27 jan 1793 i Mörlunda (H) med  
 
fm
5 Sara Lena Jonsdotter, född 20 mars 1773 i Kantebo, Tveta (H), död 21 april 1839 i Svartebäcken, Torp, Fliseryd (H).
 
mf
6 Abraham Nilsson, född 1735. Rättare i Fliseryd, Fliseryd (H). Gift 4 okt 1793 i Fliseryd (H) med  
 
mm
7 Anna Katarina Källman, född 30 jan 1770, död 23 maj 1842 i Torp, Fliseryd (H).
 
                                                *** Generation III ***
 
fff
8 Karl Månsson. Gift med  
 
ffm
9 Sara Svensdotter.
 
fmf
10 Jonas Nilsson. Bosatt i Kantebo, Tveta (H). Gift med  
 
fmm
11 Stina Jakobsdotter.
 
mmf
14 Anders Källman, född .. nov 1742, död 1793. Smedmäster i Ankarshammar, Bankeberg, Fliseryd (H). Gift med  
 
mmm
15 Eva Zackrisdotter, född 12 nov 1742.
 
 
mvh,
/Stefan

2004-05-18, 21:55
Svar #2

Maria Carlström

Hej,Stefan!
  Jätteroligt med alla uppgifter och kontakt
  med en släkting.
  Jag har skrivit mera till din e-post.
  Hör av dig.
   
   MVH/ Maria Carlström

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna