ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Elias Larsson och Peter Eliasson - far och son i Rinna  (läst 519 gånger)

2004-11-23, 18:38
läst 519 gånger

Sara Karlsson

Hej!
Jag letar efter Elias Larsson som var bonde i Kimme i Rinna sn (E). Han gifte sig 1:o 1741-10-09 i Rinna (E) med Anna Månsdotter, f 172(1), d 1777-02-09 i Kimme, Rinna sn (E). Efter Annas död gifte Elias om sig 1778-05-14 med Anna Jönsdotter och fick två döttrar. Jag har letat i dödboken efter Elias Larsson fram till 1825, men inte hittat någonting. Därför drar jag slutsatsen att han och familjen flyttat. Vet någon vart?  
 
Med första hustrun Anna Månsdotter hade Elias sju barn, varav yngste barnet Peter Eliasson (f 1758), också blir bonde i Kimme, troligtvis vid tiden för sitt giftermål 1783-03-21 i Rinna (E) med Maria Eriksdotter. I Kimme föds två barn, sonen Lars 1783 och dottern Anna Maria 1786.
När HFL börjar 1788 finns familjen inte längre kvar. Vet någon vart de tagit vägen? Jag har letat igenom födelseboken fram till 1794 i Ekeby (E) dit många från Rinna brukade flytta, men inte hittat någon Peter Eliasson.
 
Jag är framför allt intresserad av när och var Elias Larsson var född och när och var han dog, och om det föddes fler barn till sonen Peter Eliasson och hans hustru Maria.
 
Mycket tacksam för hjälp!
Vänligen,
Sara

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna