ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Appelgren  (läst 287 gånger)

2003-08-04, 15:03
läst 287 gånger

Lisa Holmberg

Hej!
Kan någon hjälpa mig att hitta mina släktingar? Det enda jag vet säkert är tilltalsnamnen, Martin och Edit Appelgren. (Efternamnet är jag lite osäker på, det ska i alla fall börja på Appel eller Apel)
De borde ha varit födda runt förra sekelskiftet, då de fick en dotter 1930. Efter vad jag har hört ska de ha bott i Ljungsbro utanför Linköping som tillhör Vreta Kloster församling. Martin ska ha varit från eller runtomkring Ljungsbro och Edit kan möjligtvis ha kommit ifrån Hällestad.
Han dog någon gång på 60-talet och hon på 70-talet.
Hoppas att detta är tillräckligt med uppgifter! Det är allt jag vet.

2003-08-04, 18:08
Svar #1

John Sidén

Hej Lisa!
Hittade dessa uppgifter i Sveriges dödbok:
Edit Regina Appelskog 18991029-2102 f i Gammalkil Östergötlands län avled 1979-07-17 i Vreta Kloster. Hon blev änka 1961-09-06.  
En ej namngiven gift man med personnummer 18991023-2132 avled 1961-09-06 i Vreta Kloster. Han ingick äktenskap 1923.  
Hoppas det är till någon hjälp för dig.  
Med vänlig hälsning
John

2003-08-05, 14:56
Svar #2

Lisa Holmberg

Hej John!
 
Det är precis dessa personer som jag har letat efter! Tack för hjälpen!
Mvh
Lisa

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna