ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anders LIlja f.ca 1770, d1801.07.29 i Mormorsgruvan  (läst 685 gånger)

2005-01-28, 02:12
läst 685 gånger

annelie

Finns det någon som kan hjälpa mig att finna var Anders Lilja föddes (och ett mera exakt födelse datum)plus vad hans far hade för namn.
Om Anders vet jag att han var gift med Lena(Helena)Månsdotter f.1772.De hade sönerna Johan-Magnus Andersson Lilja f.1797.12.23 och Gustaf född år 1800.  
Anders står som Bruksarbetare och Gruvarbetare.År 1795 flyttar han till Mormorsgruvan (och Haggruvan).
Anders dör tragiskt,förmodligen i en olycka.I kyrkboken står det-Vådeligen fallen i Grufwan- .
Har även uppgiften om att hans mor skulle ha haft namnet Lisbetha Salomonsdotter.Men faderns namn har jag inte kunnat få fram,kan vara något likt Joh....Gudmunsson(??????)evt så var han Rusthållare,men var?
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Mvh Annelie

2005-04-27, 22:30
Svar #1

Utloggad Per Alsö

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 262
  • Senast inloggad: 2024-04-15, 14:44
    • Visa profil
Hej Annelie!
 
Brukar aldrig titta på Efterlysningar, men gjorde ett undantag idag! Hajade verkligen till när jag såg din. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med någon ytterligare info. Men Johan-Magnus var min Mmmff! Hur är din släktrelation till honom? Har en del anor i Åtvid mo, och skulle gärna vilja ha kontakt med dig för ev anbyte! Maila mig gärna via mitt användarnamn om du är intresserad!
 
Med nyfikna hälsningar! / Pelle

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna