ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Jyrtorp, Gyrtorp eller Djurtorp, Tingstad socken  (läst 762 gånger)

2007-05-19, 19:12
läst 762 gånger

Ann Finnerstad

Hej allihopa! Ända tills för en vecka sedan todde jag att mitt namn var taget. Min far bytte från Svensson till Finnerstad. Han var lite märkvärdig, så det närmsta han kunde komma till de adliga som sades heta Fimmerstad, var att hitta på något liknande. detta var för 50 år sedan. så förra veckan fick jag alltså se på nätet att Finnerstad nämns första gången på 1300 talet. Någon som vet om det finns fler som hetat Finnerstad? Hur kommer det sig att de fick ge en gata namnet? Eller att min far fick ta namnet?  Någon som vet?                          Hälsningar Ann Finnerstad

2007-05-19, 19:45
Svar #1

Ann Finnerstad

Hej Alf!                                        Tack för svaret, ja dessa personer är ju jag och de mina. Arne var ju min far.Tänkte just på hur han fick lov att ta detta namn efter en ort.  Mvh Ann

2007-05-19, 21:29
Svar #2

Utloggad Anna-Lena Hultman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 409
  • Senast inloggad: 2016-04-07, 12:17
    • Visa profil
Ett inlägg med uppgifter om nu levande personer har tagits bort.
 
Mvh
Anna-Lena Hultman
Anbytarvärd

2009-07-27, 11:15
Svar #3

Utloggad Moderator Östergötland

  • Moderator *****
  • Antal inlägg: 206
  • Senast inloggad: 2018-01-15, 17:03
    • Visa profil
En diskussion med fjorton inlägg 11 - 13 juli 2004, startad av Olle Elm, flyttades den 27 juli 2009 till Socknar, .
 
Magnus Hjärtström, moderator

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna