ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Två bröder från Bröttorp  (läst 498 gånger)

2001-03-13, 00:46
läst 498 gånger

Utloggad Agneta Sköld

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 396
  • Senast inloggad: 2024-04-16, 15:50
    • Visa profil
Olaus och Johan Andersson
 
Två bröder från Bröttorps v.malm i N Möckleby.
Olaus,f 1846-02-21 och Johan, f 1842-11-29.
Är det någon som vet vart de tog vägen?
Mvh
Agneta

2001-06-26, 13:19
Svar #1

Utloggad Sweneric Andersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2599
  • Senast inloggad: 2015-11-18, 21:29
    • Visa profil
Hej
 
Agneta Sköld
 
   (Hutlman)  Jag vill minnas att ajg skrev till din mor och bad om uppgifter på henens rötter bakåt i Norra möckleby. Men det kom aldrig några svar.
 
Kanske det nu finns möligheter.  Minns innte  vilken släktgren, Jag tror att Ni härstamamde frånn klockaren Anders Larsson född 1680-talet och var verksam i Norra Möckleby. upptog  Dörby n1: vid kyrkan  omkr 1723 gården gick sen i arv från far till son fram till 1892 då min min farfar sålde gården.  
 
Återkom gärna. angående din släktgren från norra Möckleby och om jag inte minns fel heter fadern Anders Jansson i Bröttorp, Norra Möckleby.  
 
Kanske du redan löst fallet med bröderna. Har du kollat bouppt. efter föräldrarna.?
Du kan höra av dig via e-posten
Sweneric.Andersson@kemi.slu.se

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna