ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Släkten Boström på södra Öland  (läst 471 gånger)

2002-09-28, 16:35
läst 471 gånger

Utloggad Jan Jutefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4731
  • Senast inloggad: 2014-07-06, 10:38
    • Visa profil
Jag forskar på släkten BOSTRÖM från södra Öland och vill komma i kontakt med andra som också har detta släktnamn i sin forskning. Ursprungligen kom denna släkt från BO i Närke, men några Boström kom till Öland oi början på 1800-talet.

2002-09-29, 08:22
Svar #1

Bernt Bergkvist

Hej!
 
Jag har en Boström i min forskning som kanske kan få ett ljus nu? Anders Boström, amges född 1807-01-06 i Varnum (S), men där har jag inte hittat honom. Han är gift med Christina Reinholdsdotter, och får perioden 1835-1843 5st barn i Karlskoga. Därefter flyttar de till Nora Bergsföramling (T( där de får 3st barn perioden 1846-1851. Sedemera kommer familjen till Tunaberg (D) där Anders får arbete som masmästare vid bruket. Många av hans barn bildade familj i Tunaberg och har relativt många ätlingar i dessa trakter, däribland jag.
 
Är det något du får ihop med dina Boströms?  
 
Bernt Bergkvist

2002-09-29, 12:07
Svar #2

Utloggad Jan Jutefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4731
  • Senast inloggad: 2014-07-06, 10:38
    • Visa profil
Hej Bernt,
 
Tyvärr finns de inte i min databas, men som sagt så fanns det ursprungligen en släkt i Bo i Närke. Det finns också en norrländsk Boström-släkt, men de finns inte i min forskning.
Tack i alla fall, jag ska spara detta för ev. framtida bruk.
 
Mvh / Jan

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna