ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ytterlännäs  (läst 656 gånger)

1999-02-24, 21:38
läst 656 gånger

Petra Östlund

Jag söker efter min farfars rötter i ångermanland det har inte varit lätt i och med att min farfar låg på barn hem. men jag har hittat hans föräldrar och nu vill jag ha hjälp att hitta deras föräldrar. Min farfar hette Holger östlund f:1912-03-16 i ytterlännäs sollefteå. hans far var Olof Johan Nyberg f:1843-08-03 i torsåker sollefteå.Han var gift med en Johanna Hump 1872.Min farfars mor Hette Anna Maria Östlund f:1885-01-25 i Ingelstaby sollefteå. Hon var hushållerska hos olof johan nyberg. hon har två barn till men inte med olof johan nyberg. Jag skulle vara tacksam om någon kan Hjälpa mig att hitta min farfars rötter. Tack på förhand Petra

1999-02-25, 01:36
Svar #1

Carl Szabad

Det här var något förvirrande. Var din farfars far 69 år när din farfar föddes? Och var han född i Ytterlännäs eller Sollefteå, du skriver båda? Och var din farfars far född i Torsåker eller Sollefteå? Och var din farfars mor 42 år yngre än din farfars far?

1999-02-25, 20:17
Svar #2

Petra Östlund

Hej Carl jag menar förstås att det ska vara i ytterlännäs och i tosåker. Det stämmer att min farfars far var 69år när min farfar föddes och hans mor 42år yngre. Hon var hushållerska hos olof johan nyberg. Jag får be om ursäkt att det blev liten galet med byarna.

2002-02-24, 13:52
Svar #3

Utloggad Birgitta Fagerström

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 6
  • Senast inloggad: 2020-02-06, 21:58
    • Visa profil
Hej Petra!!
Har du kommit vidare???
Jag kollade lite på C:d Födda vigda och döda i Ådalen, och där hittade jag Nybergs fader Olof Johan Jansson f 1812 modern Sara cajsa Jonsdotter f. 1815 g. 1843-06-25 Torsåker... det finns nog mer på c:d.
Hälsningar
Gittan

2007-04-17, 12:20
Svar #4

Utloggad Britt-Marie Holmsten

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 435
  • Senast inloggad: 2018-03-12, 14:06
    • Visa profil
Hej Petra,    Eftersom Olof Johan Nyberg hör till min makes släktled har jag en del om dom.Jag finner din beskrivning något förvillande...Kan bero på att det finns flera Olof Johan så man går lätt vilse bland dom.Hör av dig om du undrar något!
 
Mvh B-M

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna