ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vemyra Skol och Yrkeshem  (läst 896 gånger)

2007-09-10, 16:53
läst 896 gånger

Utloggad Annika Nilsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 62
  • Senast inloggad: 2009-02-14, 17:13
    • Visa profil
Min far Sven Olov Nilsson ( född 1929 07 15 )befann sig på denna inrättning mellan den 24 september 1943 och 13 februari 1946.Är det någon som minns denna plats eller ännu bättre min far..Kanske ett kort eller ett litet papper...Allt blir jag glad över.Han föddes i Bjurtjärn i Värmland.Jag är hans dotter Annika

2007-09-10, 22:01
Svar #1

Carl Szabad (Carl)

Vemyra ligger i Sollefteå kanske du borde skrivit också. Och gissningsvis finns arkivet från den skolan i Sollefteå kommunarkiv.
 
Nu gäller säkert 70-årssekretess fortfarande, men eftersom du är dotter så har du nog möjlighet att få ta del av uppgifterna om din far.

2007-09-11, 08:46
Svar #2

Utloggad Chris Bingefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11832
  • Senast inloggad: 2024-02-28, 15:20
    • Visa profil
Det borde finnas ett arkiv från skolhemmet. Numera tillhör det Statens Institutionsstyrelse. Men arkivet för Vemyra skolhem mellan 1938 - 1982 finns på Härnösands landsarkiv. Du måste nog åka dit för att kunna hitta hans handlingar, men har du tur kan det finnas mycket material. Som anhörig bör du kunna få tillgång till dem.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna