ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: V(el. W)ilhelmssöner från Edsele?  (läst 461 gånger)

2003-07-09, 23:49
läst 461 gånger

Åsa Wilhelmsson

Hej!
 
En fråga som nog egentligen inte hör hemma på den här nivån men ändå... min biologiska pappa är född 1947 i Edsele enl Sveriges Befolkning 1970 och heter Jan Vilhelmsson (stavat med W annars). Jag har ingen kontakt med honom, vet inte var han bor idag eller vad hans pappa heter. Hans mamma, min biologiska farmor, hette Anna Lisa Karlsson (f 1921 i Stockholm, död 1998 i Nässjö). Jag tror att min pappa har äldre syskon; en bror som heter Lennart (el likn) och en syster som heter/kallas Gull.
 
Finns det någon där ute med anknytning till Edsele som känner igen något av ovanstående, trots de knappa uppgifterna? Det skulle vara ovärderligt för mig att få veta vad min riktiga farfar heter!
 
Mvh,
Åsa (Nässjö/Göteborg)

2003-07-10, 09:15
Svar #1

Carl Szabad (Carl)

Åsa! Var han bor idag kan du få fram via folkbokföringen hos närmaste skattemyndighet. Det är bara att ringa och fråga. Eftersom du har namn, och då säkert även personnummer, på hans mor, ska du kunna få namnen och personnumren på hennes övriga barn samtidigt.

2003-07-16, 15:31
Svar #2

Åsa Wilhelmsson

Tack!  
 
Jag hade redan prövat folkbokföringen innan jag skrev men antingen frågade jag fel eller så råkade jag på en sommarvikarie ;-) för jag fick till svar att allt sådant var sekretessbelagt...
 
Jag har prövat idag igen och jag har efter 33 år ett namn på min riktiga farfar - en ganska fantastisk känsla!
 
Tack igen!
 
Mvh,
Åsa

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna