ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Tycko Öberg från Övik?  (läst 561 gånger)

2003-05-05, 22:30
läst 561 gånger

Utloggad Maria Bergman

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 97
  • Senast inloggad: 2022-06-26, 14:35
    • Visa profil
Hej,
jag söker information om min mormors biologiske far, Tycko Öberg. Han kom troligtvis från området kring Örnsköldsvik eller bodde där på senare år.
 
Han fick ett utomäktenskapligt barn med Anna Viktoria Brännback 29 okt. 1919, Margot Viola. Viktoria var född i Husum, Grundsunda.
 
Jag vet att han i ett senare äktenskap ska ha fått en dotter vid namn Eva eller möjligtvis Gerd, och enligt vad jag hört ska han ha dött någon gång under 1960-talet. Jag kan dock inte hitta honom i Sveriges dödsbok eller någon annanstans.  
 
Finns det någon som kan hjälpa mig?
 
MvH
Maria

2005-03-25, 00:24
Svar #1

Utloggad Johan Öberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 68
  • Senast inloggad: 2020-11-29, 18:40
    • Visa profil
Hej Maria!
 
Min Öbergska släkt kommer från Själevad och Nätra. Jag har en Olof Tyko Öberg i min släktdatabas. Olof Tyko var född 1884 i Gene 1. Kan det vara han?
 
Jag har upplysningar på mor och far samt ytterligare några generationer bakåt. Se http://www.foark.umu.se och sök folkräkningen 1890 i Västernorrland, Själevad så hittar du hans familj om du söker på Anton Öberg f 1856.
 
Vi har isåfall gemensamma anor men inte samma Öbergsgren.
 
Hör av dig om du kan bekräfta att det är samme Tycko vi talar om.
 
Hälsningar
 
Johan

2006-02-22, 11:09
Svar #2

Maria Öberg

Jag kommer från Öbergssläkten från Ö-vik. Ulvön. Härstammar från den Hörfeldtska släkten.
Kanske samma?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna