ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Stefan Dahlén, dragspelare  (läst 1535 gånger)

2006-10-24, 19:22
läst 1535 gånger

Utloggad Ann-Britt Sjödin Eriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 923
  • Senast inloggad: 2016-10-31, 16:15
    • Visa profil
Hej. Jag sitter nu och lyssnar på en LP-skiva som jag var med och spelade in år 1973 med dragspelaren Stefan Dahlén. Jag hade inte börjat släktforska på den tiden och nu ser jag att han föddes i Tåsjö. Blir ju naturligvis nyfiken på om ngn vet ngt. Det enda jag vet är, när han föddes, vart, och var han bodde när han avled, nästan granne med mig. Jag har varit i kontakt med ngn här tidigare ang Stefan Dahlén men jag vet inte med vem och jag har ingen aning om vad denne person visste, förlorade mina uppgifter ang detta av olika skäl. Så, är det ngn som skulle vilja ge lite tips och information så skulle jag bli jätte tacksam. Det vore kul att känna till hans föräldrar och syskon. Mvh, AnnBritt

2007-01-09, 14:07
Svar #1

Carina Tufvesson

Hej Ann-Britt Sjödin! När jag gjorde en sökning på Stefan Dahlén på Internet hittade jag denna sida där du skrivit och undrat om Stefan Dahlén. Jag är hans dotter, Carina Tufvesson (som gift) och bor i Umeå. Du skriver att du bodde nästan granne med min pappa, var det i Handen? Du skriver att du vill veta vilka som var hans föräldrar och syskon. Hans föräldrar hette Anna och. Syskonen i åldersordning är Tyra Dahlén (död på 1980-talet) John Dahlén (död cirka 1995) Erik Dahlén (död på 1980-talet) Fritiof Dahlén (död 1966) Stefan Dahlén (död 1986) och Anders Dahlén bor i Östersund och är cirka 85-86 år. John Dahléns barn har kvar huset där syskonen växte upp i Lövvik, ligger vid Lövviksnäset. De har huset som sommarställe. Vad var det för skiva som du var med och spelade in. Tyvärr har vi i familjen inte så många skivor kvar efter pappa. Du får gärna höra av dig och du har fler funderingar. Vänligen Carina Tufvesson, Ostvägen 131, 906 26 Umeå

2007-01-10, 13:35
Svar #2

Utloggad Ann-Britt Sjödin Eriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 923
  • Senast inloggad: 2016-10-31, 16:15
    • Visa profil
Hej Carina. Va kul att höra ifrån dig. Jag berättar gärna mer. Ja, vi bodde nära varandra, i Handen. Där bor jag fortfarande. Jag kommer att kontakta dig. Hälsningar, AnnBritt

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna