ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nils Nilsson i Byn, Stigsjö  (läst 447 gånger)

2005-03-01, 22:03
läst 447 gånger

Rigmor Öberg

Har sökt denna Nisse men inte hittat honom. Han gifte sig 4 juli 1830 med Ingrid Hansdotter från Gammelgården, Viksjö och fick 6 barn varav ett är min mormorsfar. Men var kommer Nils Nilsson ifrån? Någon som vet.Han föddes 1805 men inget datum eller födelseplats finns angiven. Åtminstone har inte jag hittat den
 
M.v.h.
Rigmor Öberg

2007-03-09, 23:02
Svar #1

Olle Nilsson

Rigmor!
Hoppas du inte slutat kolla, fastän det är ett tag sedan du efterlyste Nils Nilsson.  
Har du kommit vidare? Tyvärr har jag samma problem sedan minst 15 år.
Har sökt denna person i alla församlingar i grannskapet men utan resultat. Han dyker ju upp som dräng hos Lars Pehrsson i Byn, Stigsjö c'a 1828.  Han gifter sig sedan 4/7 1830 med en piga på samma gård (Ingrid Hansdotter). Nils Nilsson är min farmors farfars far.  
Hälsningar Olle Nilsson, Gunnilse.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna