ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Myrén Erik Johan född 1861 i Lästa.  (läst 699 gånger)

2004-07-31, 11:05
läst 699 gånger

Stefan Myrén

Erik Johan Myrén född 25/1 1861 död 25/1 1919 i lunginflammation (på sin födelsedag). Mor: Anna Märtha Lodin född 1836. Far: Okänd. Gift med Lydia Maria Wikström född 28/7 1863. Jag skulle bli överlycklig om jag kunde få mera information om dessa, kanske någon som håller på med dessa led? Det var här som namnet Myrén togs, kan någon svara på varför. Har det med fader okänd att göra? Med förhoppningsfulla hälsningar från en nybörjare.

2004-07-31, 22:45
Svar #1

Utloggad Janet Henriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 581
  • Senast inloggad: 2011-03-10, 21:34
    • Visa profil
Hej Stefan Om du går in på Dis , du finner det på Rötters sida. Där finner du en som har forskat på din Myrén. Skicka ett mail, kanske det har nåt posivt att ge. Hälsningar Janet

2004-07-31, 23:25
Svar #2

Utloggad Berit Tjernberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2255
  • Senast inloggad: 2024-02-17, 13:36
    • Visa profil
Stefan, Sökte i Digitala forskarsalen, SVAR, och hittade Erik Johan, f. 1861-01-25 i Lästa, Ytterlännäs som oä son till Pigan Anna Märtha Lodin. I vigseldatabasen hittade jag följande: Brudgum: Jonas Myrén, Torparson i Blästa Födelseår: 1848 Vigseldatum: 1871-12-07 i Ytterlännäs Brud: Anna Märta Lodin, Piga i Lästa Födelseår: 1836 Arkiv: Ytterlännäs kyrkoarkiv, Västernorrland (HLA/1010235) Register: Ådalens släktforskarförening Om denne Jonas Myrén är far till Erik Johan vet jag inte, men det verkar som Erik Johan har fått hans efternamn. Kanhända det finns fler som forskar på samma familj och kanske har svar på hur det förhåller sig. Mvh / Berit

2004-08-01, 11:14
Svar #3

Stefan Myrén

Bockar och tackar för det! Tittade in på DIS, krävs medlemskap = $ för att se uppgifter. Lite trist att köpa grisen i säcken men jag får väl lösa ett medlemskap och kika vad som döljer sig under rubriken. Javisst är det så att Erik Johan tog Jonas efternamn vid moderns gifte 10 år efter att han fötts. Där var lösningen på namnproblemet. Ett jättetack Janet och Berit för att ni tog er tid att hjälpa mig i mina första stapplande släktforskarsteg. Mvh /Stefan Myrén

2004-08-01, 18:10
Svar #4

Utloggad Janet Henriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 581
  • Senast inloggad: 2011-03-10, 21:34
    • Visa profil
Stefan, du har ju möjligheten att maila personen som har uppgifterna. Däremot så fodras medlemskap, för att kunna klättra i familjeträden. Men 100:- är väl inte så mycket att orda om, tycker det är värt pengarna flera gånger om. Lycka till / Janet

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna