ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Katarina Eriksdotter, 1721-1787, Säbrå - Föräldrar  (läst 572 gånger)

2001-03-04, 10:04
läst 572 gånger

Carina Sunesson

Känner någon till föräldrar till Katarina Eriksdotter f. 1721 d.1787 i Säbrå?
Hon var gift med Olof Larsson (1726-1807) i  
Säbrå.

2001-03-04, 20:39
Svar #1

Lars Öhman

Carina
 
Jag vet inte om Du har sett att Katarina (Karin) Eriksdotter finns med i Bo Lindwalls genealogi över Zarah Leander. Men Bo Lindwall har inte några uppgifter om hennes härkomst så det är nog ett svårt fall.
 
Emellertid har jag en arbetshypotes och det är att hon kan vara en dotter till Erik Jonsson död 1727-08-23 i Svedje, Säbrå och hans hustru Anna Johansdotter död 1743-07-15 i Svedje, Säbrå.
Svedje är närmaste grannby till Ulvvik där hon levde med sin make bonden Olof Larsson.
 
Kanske finns det någon som vet mera om henne och hennes ursprung. Jag är i så fall också intresserad av detta, eftersom hon är min  
mf fm mm m.
 
mvh
Lars Öhman

2001-03-04, 21:04
Svar #2

Carina Sunesson

Hej Lars,
Jag har sett att Bo Lindwall har henne med i
Zarah Leanders släktutredning, och tänkte att
det kan ju vara någon som har information så la
därför ut en förfrågan här.
Vi får hålla tummarna!
Katarina är min mm mm mm mm.
MVH
Carina

2001-03-12, 11:40
Svar #3

Utloggad Per Sundin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6956
  • Senast inloggad: 2024-04-24, 13:16
    • Visa profil
    • Släkter och gårdar
Hypotesen är riktig, med hjälp av faddrar kan man se att hon bör vara från Svedje 1

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna