ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hindrik Olsson och Anna Greta Nilsdotter  (läst 412 gånger)

2007-02-06, 19:57
läst 412 gånger

pethra

Hejsan,
 
Jag söker efter fler uppgifter om Hindrik Olsson och Anna Greta Nilsdotter. De fick en son, Nils Åkerlund 1832-11-26, Gudmundrås församling. Jag har sökt efter dom på Genline men då det är väldigt svårt att tyda vad som står och då jag inte har födelseår på någon av dom så har jag kört fast.
Jag hittar dock Nils Åkerlund under födda i Kyrkbokstyp och kan tycks tyda att Hindrik skall ha varit båtsman.  
Är det något som sitter på några fler uppgifter om dessa, så som födelsedatum, församling, föräldraruppgifter så vore jag mycket tacksam om jag fick ta del av detta.
 
Med vänliga hälsningar
 
Pethra Åkerlund-Johansson

2007-02-06, 20:26
Svar #1

Utloggad Stefan Söderlund

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 594
  • Senast inloggad: 2014-11-28, 19:49
    • Visa profil
Pethra,
Du hittar familjen i Å, Gudmundrå [GID 2045.22.69200]
Bonden Henric Olsson f.17/9 1791
Hustru Anna Greta Nilsdotter f.9/7 1795
 
Enl. Ådalens föd.reg.:
Henric f.17/9 1791 i Å, Gudmundrå son till Olof Henriksson ohh Märta Olofsd
 
Anna Greta f.9/7 1795 i Köja, Bjärtrå dotter till Torpare Nils Johansson ohh Greta
 
mvh
Stefan

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna