ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hallenius  (läst 766 gånger)

2000-07-26, 23:56
läst 766 gånger

Stefan Östh

Hej!  
Finns det någon som känner till släkten Hallenius? Enligt uppgifter jag fått ska de ha tagit sitt namn från byn Hallen i Nordmalíng så rimligtvis bör de härstamma därifrån! Namnet förekommer i min morfars släkt i Rengsjö i Hälsingland. Jag vet också att det funnits, och finns fortfarande, i Stockholm.  
 
mvh Stefan

2004-03-03, 10:30
Svar #1

Bo Nordenfors (Nob)

Stefan Östh, trots de nära fyra som förflutit sedan du frågade om Hallenius, finner jag nu i Tyko Lundkvists Öreälvens byar att det fanns en släkt Hallén i Balfors, som har rötter i Hallströms från just Hallen.

2008-02-16, 23:37
Svar #2

Utloggad Stefan Öst

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 135
  • Senast inloggad: 2021-01-19, 13:55
    • Visa profil
Hej Bo! Nu har det visst gått fyra år till, och först i dag ser jag ditt svar! Tack för hjälpen! Det senaste tipset från Rengsjö är att leta i Stockholm. Dock kan det mycket väl röra sig om den släkt du nämner, eftersom de kallar sig både Hallenius och Hallén vid olika tillfällen.
MVH Stefan i Ovansjö, Gästrikland

2012-01-10, 21:26
Svar #3

Utloggad Catharina Carlander

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 45
  • Senast inloggad: 2012-01-10, 21:26
    • Visa profil
Hej
Jag forskar för min svåger på släkten Hallenius från Örebrotrakten.
Har du kommit vidare och funnit något under årens lopp?
 
Mvh
Catharina Carlander

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna