ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Edman.  (läst 855 gånger)

2000-01-02, 23:35
läst 855 gånger

Utloggad Ann-Britt Sjödin Eriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 923
  • Senast inloggad: 2016-10-31, 16:15
    • Visa profil
Hej. Undrar om någon vet var sångaren Jörgen Edman var född någonstans? I Tåsjö möjligen? Eller någon annanstans i Ångermanland? Hoppas på hjälp.
 
Mvh, AnnBritt Sjödin

2002-05-10, 19:56
Svar #1

isaksson bengt

hej AnnBritt. Sångaren hörgen edman är född i nacka kommun i mars 1944 är med andra ord en tvättäkta söderkis.har numera lämnat sjungandet.möjligtvis kan förfäder ha anknytning.tach och hej.

2002-05-11, 14:29
Svar #2

Utloggad Lennart Näslund

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 26
  • Senast inloggad: 2013-05-13, 13:33
    • Visa profil
Hej AnnBritt!
Misstanken att Jörgen kom från Ångermanland kan
bero på att i början på 50-talet var han och
hans systrar sommarbarn hos min morbror i Leding,
Björna (Y).
Mvh  
Lennart

2005-08-16, 16:26
Svar #3

Barbro Markström

Några gossar från Nordanås, Fredrika gick till Umeå och tog sig namnet Edman i slutet av sjuttonhundratalet. Citatet från O.P. Pettersson Gamla byar i Vilhelmina s. 111 och framåt.
Barbro M

2005-08-17, 12:31
Svar #4

Utloggad Ann-Britt Sjödin Eriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 923
  • Senast inloggad: 2016-10-31, 16:15
    • Visa profil
Hej Barbro. Kul att ngn skrev ang detta. Ja, gossarna från Fredrika visade sig tillhöra mina rötter och jag har fått mycket klarhet ang dem. Men, sångaren Jörgen är inte en Edman från Fredrika har det visat sig, däremot har han rötter från Jämtland.  
Tack och hej,
AnnBritt

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna