ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Båtsman Johan Jacobsson Söderberg, f. 1767 i Själevad, Y-län  (läst 788 gånger)

2003-10-17, 12:31
läst 788 gånger

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Hej!
 
Jag undrar om någon känner till Båtsmannen Johan Jacobsson Komberg Söderbergs födelseort?
 
Han var född 1767 i Själevad och båtsman först för rotet 101 och sedan för rotet 104.
 
Han var gift med Anna Nilsdotter f. 1772 i Själevad och dog den 20/3 1822.
 
Jag har lusläst Familjeregister för Själevads socken, men ej funnit någon Johan Jacobsson. I födelseboken för Själevad finns han inte heller.
 
Mvh
 
Ann-Mari Bäckman
Ann-Mari Bäckman

2004-02-05, 12:23
Svar #1

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Hej!
 
Jag gör ett nytt försök med båtsmannen Johan Jacobsson Söderberg, eftersom jag fick svar på det jag redan kände till, men inget om hans födelseort.
 
Enligt husförhörsboken skulle han vara född 6/3 1766 i Själevad, men eftersom jag inte hittar honom i födelseboken, så misstänker jag att han är född i en annan socken. Bland faddrarna till hans barn finns ingen Jacobsson eller Jacobsdotter.
 
Är det någon som kan hitta honom i någon närliggande sockens födelsebok?
 
Vänliga hälsningar
 
Ann-Mari Bäckman
Ann-Mari Bäckman

2005-09-20, 12:22
Svar #2

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Anbytarvärden Yvonne!
 
Då det det finns en fråga om samma person, men på två ställen, kanske det går att hänvisa min fråga till den senare (20 september 2005).
 
Ann-Mari Bäckman
Ann-Mari Bäckman

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna