ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anders Joensson från Lännäs i Skorped/Sidensjö  (läst 727 gånger)

2003-04-07, 19:39
läst 727 gånger

Utloggad Ingela Holmberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 530
  • Senast inloggad: 2024-04-01, 15:46
    • Visa profil
Enligt uppgift skall föräldrarna till Maria Andersson ( född i Skortsjö i Själevad ) vara en Anders Joensson ifrån Lännäs och hans hustru Karin Eriksdotter. Jag kan inte hitta Anders i Lännäs. Finns det någon som vet var Anders och Karin kom ifrån ?

2003-04-08, 06:10
Svar #1

Utloggad Per Sundin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6953
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 12:23
    • Visa profil
    • Släkter och gårdar
Anders är s t Jon Jonsson ohh Kierstin Johansdr på Lännäs 6, se 266 i Sidensjöboken. Karin är fr Östansjö 4 i Själevad, se Nylanders familjeregister s. 469.

2003-04-08, 10:49
Svar #2

Utloggad Ingela Holmberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 530
  • Senast inloggad: 2024-04-01, 15:46
    • Visa profil
Härligt, tack.  
Jag har just lånat hem Sidensjöboken men kunde inte bli klok på hur jag skulle hitta igen vilka som var Anders föräldrar. Tack även för hänvisningan till Karins.

2003-04-08, 16:52
Svar #3

Utloggad Gunnell Forsén

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 273
  • Senast inloggad: 2015-11-07, 15:02
    • Visa profil
Hej Ingela!
Jag har Jon Jonsson och Cherstin Johansdtr i min databas. Jon Jonsson var tvillingbror till en av mina anor, Anders Jonsson och jag har även några generationer bakåt i tiden från dem räknat. Även deras bror Tomas är en av mina anor.
Maila gärna om du är intresserad av uppgifter!
 
Hälsningar/Gunnell

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna