ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Släktforskare i Ångermanland, Hälsingland, Dalarna mfl.  (läst 761 gånger)

2002-01-20, 21:41
läst 761 gånger

cajsathornberg

SE HIT!
Kan ni möjligen ge mig några namn av dem ni forskar på? Om det möjligen är om DOMEIJare, THORNBERGare eller SELLINare.
De flyttade mycket längs HÖGA KUSTEN, men också från/till Norge, Danmark, Amerika o.s.v.Det är inte lätt att hålla reda på dem.
M.v.h CAJTHO.

2002-01-21, 06:21
Svar #1

Utloggad Per Sundin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6943
  • Senast inloggad: 2024-03-29, 08:57
    • Visa profil
    • Släkter och gårdar
Hej!
Dessa namn finns i Ångermanland. Det finns flera släkter med namnet Domeij, den äldsta från Domsjö, andra t.ex. från Dombäcksmark i Grundsunda. Namnet Thornberg finns bl.a. på Gideå bruk. Sellinsläkter finns troligen hundratals.

2002-10-09, 13:20
Svar #2

Utloggad Gunnell Forsén

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 273
  • Senast inloggad: 2015-11-07, 15:02
    • Visa profil
Hej Cajsa!
Jag har en hel del Domeij i mina anor, uppgifter som jag delvis fått av Per Sundin - tack Per! Men även forskat fram själv. Just nu håller jag på att knyta kontakter med Domeijare från alla håll. Maila mej gärna privat så får vi se vad vi kommer fram till.
Min anfader som först använde namnet, var brorson till den i Domeij-kretsar kände teologie professorn Olof Domeij född 1726. Anorna finns på min mormors mormors sida vars mor hette Carin Domeij född 1808.
Vänliga hälsningar/Gunnell

2002-10-09, 17:51
Svar #3

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Ett namn som Domeij bör ha en egen rubrik under Släkter: Övriga släkter C-F: Domeij - jag lägger upp en sådan rubrik nu så kan den som önskar diskutera namnet 'Domeij' göra det under bästa möjliga rubrik..

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna