ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Spårlöst försvunna,Dagmar Andersson!  (läst 476 gånger)

2005-10-26, 15:38
läst 476 gånger

Inger Rozén

Hej!
Inger Rozén är jag.Efterlyser Dagmar Andersson.Hon var anställd hos min farfar Edmund Rozén. Västerås under 1900talet. De hade en affär.Farmor och farfar flyttade till Bålsta och då var Dagmar med enligt min far Men vad hände sedan?Vart tog hon vägen?Vore tacksam om man kunde få någon upplysning.Inger Roz+en

2007-05-09, 13:11
Svar #1

Inger Rozén

Hej!
Verkar att vara hopplöst att hitta någon utan personnummer.1919 var Dagmar och drack kaffe hos farfar.Sedan är hon borta!Hjälp hitta!Tack.

2007-05-09, 23:29
Svar #2

Utloggad Ingegerd Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1336
  • Senast inloggad: 2016-08-21, 22:21
    • Visa profil
Hej Inger!
 
Som jag skrev för nästan exakt en månad sedan, då du tog upp Dagmar Andersson under rubriken Oäkta barn, så tänker jag fortsätta att söka efter henne när jag får tillfälle att åka till landsarkivet i Uppsala. Det blir troligen på lördag den 12/5, då jag har fått den dagen ledig efter att en inbokad aktivitet blivit inställd pga många återbud. Uppsala landsarkiv är det arkiv som har mest att bjuda på för min egen släktforskning, eftersom jag är sörmlänning så långt bakåt jag hittills kommit på min fars sida. Då är det bara roligt om man kan ge någon liten hjälp till en annan forskare på Anbytarforum också.
 
Mvh
Ingegerd

2007-05-13, 00:41
Svar #3

Utloggad Ingegerd Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1336
  • Senast inloggad: 2016-08-21, 22:21
    • Visa profil
Hej igen, Inger!
 
Vid mitt besök på Uppsala landsarkiv idag gick jag igenom Yttergrans församlingsbok för 1904-1926 men fann inte någon Dagmar Andersson. Se vidare det jag skrivit i mail som jag nyss skickat.
 
Mvh
Ingegerd

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna