ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Skräddare Karl Edvin Eriksson f. 1880-06-04 i Köping.  (läst 533 gånger)

2005-12-17, 15:18
läst 533 gånger

Ewa Thomann

Denne man är min farmors far. Han flyttade till Norra Råda i Värmland 1906 och kom då enligt församlingsboken från Himmela-Bro församling i Västmanland. Hittar ingen sådan församling i detta landskap eller i landskapen omkring. Han fick nio barn, och dessa syskon har för sina barn berättat helt olika varianter om Karl Edvins ursprung. Han skulle ha varit 1. oäkta, 2. hittebarn 3. rymt hemifrån till en cirkus 4. varit av finare släkt o.s.v. Karl Edvin var färdigutbildad skräddare vid inflyttningen till Norra Råda och tog så småningom emot lärlingar. Vet någon något om denne man eller vilken församling som menas vore jag tacksam.Min Far bodde sina första fem år hos honom och har alltid undrat över hans bakgrund.
 
Hälsningar
Ewa Thomann

2005-12-17, 16:16
Svar #1

Leif Svensson

Karl Edvin skulle kunna vara utflyttad från Himmeta utanför Köping.
Karl Edvin Eriksson f. 1880-06-04 i Åsby,Köpings landsförsamling.
Fader okänd
Moder : Pigan Karolina Christina Andersson
 
Mvh
Leif Svensson
Västerås

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna