ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Heister/Hester/Häster, Nils f 1789  (läst 386 gånger)

2000-04-25, 11:42
läst 386 gånger

Ingrid Berg

Heister, Nils  
 
var min förfader och lär vara född i Trolle Ljungby, Skåne 1789 22/8. Han var från 1811 enrollerad i Skånska Husarregementet och dog 1861 11/3 i Kjellstorp, Välinge, Skåne. Men var fanns han före 1811? Vilka var hans föräldrar och släkt längre tillbaka? Namnen Hester och Häster nämns även. Några av barnen tog faderns namn, medan andra nöjde sig med Nilsdotter. En del personer med detta namn lär finnas i Västerås/Västmanland.  
Svara gärna till  
ruingrid@hotmail.com

2000-04-25, 22:20
Svar #1

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Ingrid, din efterlysning ligger under diverse landskap, och där passar de inte. Är bättre att du lägger en fråga under Släkter - Heister etc. Läs gärna reglerna som finns i vänsterspalten.

2000-04-26, 13:32
Svar #2

Ingrid Berg

Hej Elisabeth!
Min efterlysning ligger bara under de landskap etc där jag funnit någon anknytning till namnet.

2000-04-26, 15:28
Svar #3

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Javisst, men om du läser reglerna, så framgår att varje efterlysning bara får införas EN gång, och i fall man då har ett släktnamn, så bör den alltså placeras under Släkter - Namn.  
 
Om alla gör som du, så får vi läsa samma efterlysningar överallt, för du är ju inte ensam om att ha släkt i flera landskap, och då blir det svårt att få någon överblick, och mycket onödigt utrymme går åt.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna