ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Backström Greta Lisa  (läst 379 gånger)

2002-09-19, 07:33
läst 379 gånger

Utloggad Inger Kölestam

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 226
  • Senast inloggad: 2010-07-04, 11:44
    • Visa profil
Jag söker efter föräldrar till Greta Lisa Backström f 1823-04-18 i Nora.(som jag tyder det till)
När hon gifter sig 17 år gammal i Västerfärnebo med Erik Andersson f 1816-09-12 står det att fadern Jonsson ? Backström i Pers-?hyttan lämnat skriftligt bifall. Jag har hittat paret i Olsbenning.
Jag har letat i fb i Nora stad-och bergsförsamling men inte hittat Greta Lisa, sökt igenom Pershyttans hf men inte hittat någon familj som stämmer in.
 
Det som jag tror står Pershyttan kan möjligen vara någon annan plats eftersom det är ganska otydligt.
 
Finns det någon annan plats i närheten av Nora eller Karbenning som slutar på hyttan med ett kort namn före.
 
Har någon träffat på Greta Lisa Backström i sin forskning eller namnet Backström i trakterna Karbenning, Västanfors eller Nora som skulle kunna leda in mig på rätt spår.
 
Tacksam för all hjälp jag kan få.
 
Med vänliga hälsningar
Inger Kölestam

2007-10-08, 18:39
Svar #1

Johan H

Hej!
Greta Lisa Backström är född i Norns Bruksförsamling, inte i Nora församling!
Lycka till!
Johan

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna