ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Axberg, Britta  (läst 423 gånger)

2000-03-26, 17:12
läst 423 gånger

Jan Bäck

Hej!
 
En ana till mig är Britta Axberg. Hon är gift i Lungsund i Värmland med bergsmannen Peter Persson. I Värmland förefaller bara förekomma två Axberg. Utöver Britta är det Stina Axberg, som förmodligen är Brittas syster. Axberg är ett smednamn som förekommer i Västmanland och Närke varför jag här ber om hjälp. Baserat på ålderuppgiften i dödaboken borde Britta vara född omkring 1708.
 
Hälsningar Jan Bäck, Göteborg

2002-11-10, 16:32
Svar #1

Brita Axberg

Hej Jan Bäck!
Jag heter Brita Axberg och forskar i min mans släkt , som härstammar från Karlstad.Min mans mors namn var Helga Axberg född 1902, hennes far Erik Johan Axberg född 1849 och sedan i följd Lars-Erik Axberg f. 1818, Lars P. Axberg f. 1793 (han har en dotter född 1820, som heter Britta Cajsa), Lars Axberg f. 1747.Skulle vara trevligt om vi har några beröringspunkter.Ser framemot svar.Vänligen Brita Axberg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna