ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Register över Lindesberg HFL!  (läst 656 gånger)

2007-05-29, 17:44
läst 656 gånger

Utloggad Henrik Törnqvist

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 735
  • Senast inloggad: 2011-03-28, 13:54
    • Visa profil
Hej!
 
Är det någon som har och vill dela med sig av ett by-/gårds-/ortsregister till husförhörslängderna över Lindesberg?
 
Med vänlig hälsning,
 
Henrik Törnqvist
Örebro

2007-05-30, 16:58
Svar #1

Utloggad Leif Gson Nygård

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2047
  • Senast inloggad: 2024-04-09, 13:42
    • Visa profil
Hej Henrik!
 
Linde Bergslags Släktforskarförening har gett ut en CD med  födelse- och vigselböcker för Lindesberg och Guldsmedshyttan 1632-1915.
 
Jag känner inte till om register till husförhörslängderna finns med på denna CD eller någon CD som orföranden, Gunilla Didriksson har gjort. Du kan ju kontakta henne.
 
Mvh
Leif

2007-06-02, 19:55
Svar #2

Utloggad Henrik Törnqvist

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 735
  • Senast inloggad: 2011-03-28, 13:54
    • Visa profil
Hej Leif!
 
Tack för tipset, men dessvärre har jag de båda skivorna som Gunilla Didriksson producerat över Lindesberg, men ingen av dem innehåller ett hfl-register vad jag kan minnas. Vilket är lite synd då motsvarande skiva över Ramsberg gör det. Men det är kanske värt att skicka iväg ett email och fråga.
 
Med vänlig hälsning,
 
Henrik Törnqvist
Örebro

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna