ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Karmansbo smedja  (läst 989 gånger)

2009-06-08, 19:57
läst 989 gånger

Utloggad Jan Hultberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 823
  • Senast inloggad: 2023-08-11, 21:07
    • Visa profil
Hej. På nationaldagen så anordnades i Karmansbo, Heds församling i Västmanland en dag med tal, knallar, tivoli och släktforskning m.m. Det är flera engagerade personer på orten som jobbar för att dagen ska bli uppskattad av alla besökare. Dagen björd på halvklart väder med en del sol och en regnskur. I år så hade jag och Västra Mälardalens släktforskare blivit inbjudna att medverka, och det tackade vi för. Jag satte upp mitt släktträd på ca 32 meter innehållande 35 200 individer. Västra Mälardalens släktforskare berättade för alla intresserade hur man kommer igång med skäktforskning, och jag tror att alla var nöjda med den informationen och att föreningen säkert kommer få fler medlemmar. Min förhoppning är att få komma tillbaka nästa år med släktträdet. Jag bifogar två kort som togs under dagen.
 
//Mvh Jan Hultberg
 

 

2009-06-08, 22:11
Svar #1

Utloggad Chris Bingefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11832
  • Senast inloggad: 2024-02-28, 15:20
    • Visa profil
Hur lång tid tog det att bara göra trädet? Utan forskningen alltså? Det är ju gigantiskt

2009-06-09, 18:29
Svar #2

Utloggad Jan Hultberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 823
  • Senast inloggad: 2023-08-11, 21:07
    • Visa profil
Hej Chris. Jag började bygga på det 1989 och har sen succesivt utökat det. Ibland har jag delat av det och fogat in några meter med släkt. Nu har jag inte sedan några år lagt in fler namn på det även om jag skulle kunna göra det. De äldsta är födda på tidigt 1400-tal i Grangärde och de yngsta omkring 2002 i olika delar av landet. Det finns ättlingar redovisade i Finland, USA och Canada. Det finns anor från nuvarande Finland, Danmark, Ryssland, Frankrike, Vallonien och Tyskland.
 
//Mvh Jan H

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna