ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Från N Skåne till Västmanland?  (läst 760 gånger)

2011-10-10, 11:26
läst 760 gånger

Gunnarsson Wogelsby

Släktforskar i Västmanland,släkten Forsman, Holmberg.Nu hittar jag en Beata Carolina Meijer f 1752-04-02 i V Karup.Hon gifte sig m Mästersven Anders Holmberg f 1756-01-12. G 1779-10-03 i st Malma.Beata står i Romfartuna 1752-08-01? Hennes far Carl Gustaf Meijer(saknar födelsedata)var trumpetare vid N Skånes kavalleri regemente 1754. Kan han blivit förflyttad till V manland mån tro? Det var ju långa avstånd Skåne-Västmanland.Har svårt att hitta ngt om Meijer Var han var född o var ifrån han kom.Hittade en Carl Meijer i ngon husf l i v-manland många år sen,i microf. Hade ingen aning då om släkten Meijer.Något svar önskas Tack! Gunnarsson

2011-10-27, 22:39
Svar #1

Utloggad Johanna Forsberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 40
  • Senast inloggad: 2013-06-25, 22:07
    • Visa profil
Hej Gunnar, jag undrar om du vet var och när Beata Carolina Meijer och Anders Holmberg dog? Jag kan följa dem till 1807 vid Bockhammars bruk i Gunnilbo, därefter vet jag inte vart de tar vägen.
Jag forskar på sonen Anders född 1789, död 1862 i Söderbärke.
 
Om deras bakgrund vet jag inte mer än du.
 
Tacksam för hjälp,
hälsningar Johanna

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna