ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Morfar Erik Edvard Sjöberg.nån som vet något om honom?  (läst 532 gånger)

2007-02-19, 10:26
läst 532 gånger

Utloggad Monika Svensson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 15
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Jag undrar om någon kan ge mig information om min morfar Erik Edvard Sjöberg född:1893_11_12 i Fällingsbro Ö.han var lagergårdsarbetare,Segelsberga.Jag blir glad för ALL fakta omkring min morfar. Vänliga hälsningar Monika Svensson.

2007-02-19, 11:28
Svar #1

Utloggad Alf Sjölin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 310
  • Senast inloggad: 2018-09-30, 23:04
    • Visa profil
Hej Monika
Jag sökte på CD:n Sveriges Befolkning 1900 och hittade en Erik Edvard född 1893 i Fellingsbro:
Post 2511161
Erik Edvard
f. 1893 i Fellingsbro (Örebro län, Västmanland)
s.
Pojke, barn i familjen
Snuggan
Lindesbergs landsförs med Guldsmedshyttan (Örebro län, Västmanland)
Födelseort i källan: Fellingsbro
 
Om det är din morfar är kanske lite vanskligt att avgära. I alla falla såg familjen ut så här:
 
Eriksson, Erik 1858 Far
Persdotter, Lovisa Catrina 1860 Mor
Hermanson, Anna Lovisa 1881 Barn
(Barn), Erik Edvard 1893 Barn
(Barn), Karin Margareta 1896 Barn
(Barn), Carl Erik 1899 Barn
 
Den yngsta Sjöberg som finns i Fellingsbro 1900 är född 1873. Kanske har han tagit sig det namnet senare?!.  
Om detta är till någon hjälp vat jag inte, men ibland kan det ju även vara bra att utestluta.
Lycka till
Alf

2007-02-19, 16:52
Svar #2

Utloggad Monika Svensson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 15
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
jag vill tacka för hjälpen Alf.Ska ta o kolla upp detta. vä'nliga hälsningar Monika Svensson.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna