ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Thyberg fra Älvsborg eller Skaraborg  (läst 323 gånger)

1999-05-24, 15:35
läst 323 gånger

Jo Teslo

Jeg søker opphavet til Anders Gustav Larsson Thyberg, født 8. april 1839 i Naglum i Älvsborg, Sverige (fødested dog ikke bekreftet). Han meldte flytting hit til Norge 13. juli 1861 og var ved folketellingen 1865 bosatt i Norderhov ved Hønefoss.  
 
I folketellingen for år 1900 finner jeg bosatt i Hønefoss en Gustav Thyberg, født 1833 i Skaraborgs Län, Sverige  
 
Kan dette være samme person (ref. stadige unøyaktigheter i årstallsangivelser etc) og er det noen som kan hjelpe meg ytterliger info om hans opphav i Sverige?  
 
Med vennlig hilsen

1999-05-25, 13:29
Svar #1

Utloggad Linda Wickström

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 85
  • Senast inloggad: 2014-08-07, 17:51
    • Visa profil
Hej !
Jag vet inte om det kan vara samma person eller om detta gäller Naglum, men det kan hända att en socken ligger både i Skaraborg och Älvsborg. Ett sådant exempel är Bjurbäck.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna