ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ingemarsson, Carl 1700-tal  (läst 429 gånger)

2003-03-05, 21:21
läst 429 gånger

Helena Johansson

Söker uppgifter om en Carl Ingemarsson som var dopvittne i Ryda år 1739 och 1745.

2003-03-05, 22:47
Svar #1

Utloggad Marita Persson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 429
  • Senast inloggad: 2024-04-16, 20:24
    • Visa profil
Hej Helena!
 
Det kan vara Carl Ingemarsson i Godegården. Han dog 1758. Då var han 68 år och 4 månader. Carl var gift fyra gånger. Han är en av mina förfäder.
 
Vilka var han dopvittne till? Varför söker du uppgifter om honom?  
 
Mvh Marita
Jag har ett register till Viste härads domböcker och kan söka personer åt dig. Registret täcker hittills nästan hälften av åren mellan 1680-1736.
Socknar i Viste härad under den tid var Bäreberg, Främmestad, Malma, Sparlösa, Bjärby, Flakeberg, Hyringa, Längnum, Tengene, Trökörna och en del av Levene

2003-03-06, 09:31
Svar #2

Helena Johansson

Hej,
 
Han var dopvittne åt Axel Gundberg och Britta Rydell i Godegården. Jag försöker få fram mer information om Axel Gundberg, jag vet ej när eller var han är född eller vilka hans föräldrar var, så nu försöker jag titta på vilka som var dopvittnen till hans barn för att eventuellt se om någon är släkt med honom. Vad vet du mer om Carl Ingemarsson, vet du om han är släkt på något sätt med Axel Gundberg?

2003-03-06, 17:38
Svar #3

Utloggad Marita Persson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 429
  • Senast inloggad: 2024-04-16, 20:24
    • Visa profil
Hej Helena!
 
Jag vet tyvärr inte vilka som var föräldrar till Carl. Han fick 14 barn. Det blir många dopvittnen. Axel är dock inte dopvittne till Carls barn! Bland vittnena finns många Rydell.
 
Mvh Marita
Jag har ett register till Viste härads domböcker och kan söka personer åt dig. Registret täcker hittills nästan hälften av åren mellan 1680-1736.
Socknar i Viste härad under den tid var Bäreberg, Främmestad, Malma, Sparlösa, Bjärby, Flakeberg, Hyringa, Längnum, Tengene, Trökörna och en del av Levene

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna