ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Helge Gunnesson 1705 -1775  (läst 625 gånger)

2002-10-21, 14:33
läst 625 gånger

Mikael Östlund

Hej!
Jag heter Mikael Östlund och jag var inne på DIS och sökte en ana till mig och fick en träff (Helge Gunnesson) som kan ses på följande adress: http://www.koping.net/users/akda196/disgen/1_144.htm
 
Nu skulle jag gärna vilja komma i kontakt med den som forskat ut detta så om vederbörande ser det här eller om någon vet vem jag söker, skicka då gärna ett mail till mig på Micke64@chello.se
 
Ytterst tacksam för svar
 
Med vänliga hälsningar
Mikael Östlund

2002-10-21, 14:41
Svar #1

Mikael Östlund

Hej igen!
 
Ursäkta, det var alltså Helge Gunnessons son Olof Helgesson som var född 1705 och död 1775.
 
Det enda jag vet om Helge Gunnesson är att han gifte sig 26/12 1689 och det är honom jag i första hand vill veta mer om.
 
Med vänliga hälsningar  
Mikael Östlund

2002-10-21, 22:48
Svar #2

Malin Lyktberg

Hej Mikael! Det som står är ju då ej korrekt (vilket du kanske vill nå denna person o fråga om). Olof Helgesson född: 1705, dog 1771 i Kullings-Skövde, (P) Älvsborgslän.
Jag skickar dig personuppgifter till denna person som lämnat dessa uppg. till dig personligen via mail.(Ps. Om man blir medlem i DIS så får man en kod och medl. nr o kan se vem som lämnat in uppg. till Dis-sökbas, som Guest-gäst ser man ju inte det. Ds.)
 
Mvh. Malin

2004-01-15, 15:59
Svar #3

Mikael Östlund

Hej!
 
Måste erkänna att jag fastnat i min forskning och det ordentligt.
 
Jag har fastnat på följande:
 
Helge Gunnesson gifte sig 26/12 1689 med Kerstin Andersdotter i eller i närheten av Kullings-Skövde, Älvsborgs län.
 
Det jag helst vill veta är var de gifte sig, när och var de är födda samt givetvis deras föräldrars namn om det är möjligt?
 
All annan info om dem ser jag som en stor bonus och jag är oerhört tacksam för minsta svar.
 
Mikael Östlund
micke64@chello.se

2006-02-08, 20:09
Svar #4

Utloggad Bertil Ernelind

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 79
  • Senast inloggad: 2022-02-16, 20:26
    • Visa profil
Hej Mikael
Helge Gunnarsson är min ffmfmmfmf och föddes i Fagrabo Tumberg, han gifte sig 1689-12-26 i Kullings-Skövde med Kerstin Andersdotter
Paret fick 8 barn under perioden 1690 - 1711
1718 dog Helge på Eklanda Mellomgård i Siene
Jag har dessvärre inga uppgifter om vare sig Helge eller Kerstins föräldrar.
Kerstin föddes i Hoberg Korsgård Kullings-Skövde
 
Hälsningar
Bertil Ernelind

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna