ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Göthar Persson Kindberg född 1687 i Hult i Månestad?  (läst 3005 gånger)

2007-09-07, 11:43
läst 3005 gånger

Utloggad Claës Linder

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 681
  • Senast inloggad: 2024-02-06, 15:48
    • Visa profil
Hej!
 
Har lagt ner ett mycket stort forskningsarbete på att finna ut Göthar Persson Kindbergs ursprung.  
 
Enligt en nedtecknad muntlig tradition från 1861 och förmedlad av Göthars sonson skulle anfadern ha hetat Gibeau och vara av franskt/vallonskt ursprung och anlänt från Amsterdam till Göteborg 1582. Han skulle  ha varit tre generationer före Göthar. Han skulle ha bosatt sig som bergsman i Filipstadstrakten. Senare kom ättlingarna till Kinds härad.
 
En uppgift var att anfadern skulle haft två syskon , varav den ene var guldsmed och tillverkade kyrkokalken i Sexdrega och den andra präst med svaghet för starka drycker.
 
Det är mycket riktigt en Kindberg som tillverkat kalken i Sexdrega och han hette Peter Kindberg. Vidare var dennes broder Lars Kinberg präst i Bitterna. De var söner till knivsmeden Anders Persson Kindberg f.i Borås 1660 som i sin tur var son till Pehr Olofsson Giebo och hans hustru Tolla Gunnarsdotter, så det borde ju då vara rätt spår.
 
Pehr Olofsson Giebo var född 1640 okänt var och var rustmästare och bosatt på militärbostället Hult i Månestad vid Göthar Kindbergs födelse. Det mest troliga borde ju då vara att Göthar var son eller ev. sonson till Pehr men detta kan inte bevisas.Jag tror mest på att han är halvbror till Anders Persson för han kan inte vara hans son eftersom hans patronymikon är säkerställt i andra källor.
 
Pehr Olofsson Giebo flyttade 1706 från Hult med en dotter till Ingestorp i Länghem. Han var då änkling. Härefter gifte han om sig den 2 april 1708 (hustruns namn är inte nämnt men bör vara Anna Jansdotter utifrån andra uppgifter).  
 
1722 hittar vi honom i Lockeryd i Hillared där det noteras att den gamle rustmästaren Pehr Olofsson Gaboo senare avlider 14 maj 1732, 92 år gammal.
 
Inga födelseböcker finns för Kind vid denna period och jag har gått igenom mantalen för samtliga socknar (det är ganska många!) men någon Göthar Kindberg hittar jag inga spår efter.
 
Pehr Olofsson Giebo har också sonen Gunno Andersson som blir far till adelsmannen Johan Rozir. Gunno var antagligen tvillingbror med Anders Persson knivsmeden.
 
Jag skulle vilja ha tips om hur jag kan komma vidare med beviset om Göthars ursprung.  
 
Kan också notera att Göthar första gången dyker upp i Jönköping 1709 med namnet Kindberg som gesäll vid faktoriet. Han blev sedermera förste pistolsmed i Lilla Ånhult i Virserum.
 
Mvh  
 
Claës Linder

2007-09-08, 11:44
Svar #1

Utloggad Vincent Eldefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2571
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 16:35
    • Visa profil
    • Släktingar.se
Hej Claës!
 
Härstammar själv också från pistolsmeden som du säkert minns. Har dock ingen tid till egen forskning numera. Att hitta födelsenotisen för hans systerson som avlider i Virserum kan ge någon ytterligare ledtråd. Sedan minns jag inte ifall du tittat något på domböckerna för Kinds härad?
 
Varför antar du att Gunnar (Gunno) och Anders var tvillingbröder förresten?
 
Mvh Vincent
Sveriges största genealogiska databas med verifierad information:
https://www.slaktingar.se/

2007-09-08, 11:51
Svar #2

Utloggad Vincent Eldefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2571
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 16:35
    • Visa profil
    • Släktingar.se
Namnet Helena är ju också intressant i sammanhanget. Götars äldsta dotter får detta namn, likaså äldsta dottern till sonen Israel. Även min anfader, Götars son Anders, låter döpa sin äldsta dotter till Helena Katarina (Katarina var mormoderns namn).
Sveriges största genealogiska databas med verifierad information:
https://www.slaktingar.se/

2007-09-08, 13:52
Svar #3

Utloggad Claës Linder

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 681
  • Senast inloggad: 2024-02-06, 15:48
    • Visa profil
Hej Vincent!
 
Tack för kommentarer. Jag hoppades att någon Kindbergsättling skulle avhöras. Tyvärr finns inte födelsenotiser för systersonen men jag misstänker att det är hans mor som i en födelsenotis 1708 i Ingestorp i Länghem får en dotter Ingeborg tillsammans med maken Anders (troligen Andersson) och modern anges där utan förnamn som Persdotter. Det finns alltså inga födelseböcker så tidigt i dessa socknar.
 
Gunno har åldersuppgift i många källor och där anges samma år som för Anders.
 
Helena är mycket intressant och det är väl inte otroligt att systern eller modern hette så.
 
Har haft en hypotes att Göthars far skulle vara Anders Persson Kindberg och att han anammat Persson Kindberg som efternamn. Vi har en liknande situation i min hustrus släkt med en Sara Jaensdotter Tobiasson under senare delen av 1700-talet. Detta skulle då kunna betyda att Göthar faktiskt var bror till Lars Kinberg och Petter Kindberg, guldsmeden. Hur vanligt detta var vet jag inte, att alltså sonnamnet ärvdes som efternamn. Man kan ju också tänka sig att det är ett mellanled med en Per Persson Kindberg mellan Pehr Giebo och Göthar men inget i mantalen eller andra källor tyder på det. Mer troligt är väl då att Giebo var omgift och fick dottern och Göthar i andra äktenskapet. Han gifte sedan i så fall om sig en tredje gång.
Det vore ju rimligt att Göthars far hette Anders eftersom detta namn går igen så mycket bland de efterkommande.
 
Av material från Jönköpings faktori framgår att han var född i Kind. Han är inte född i Borås så i så fall bodde kanske Anders Persson i t.ex Länghem där han troligen liksom brodern var född. Mest rimligt är nog Broaslätt eller Ingestorp. Broaslätt kom sedermera att ägas av Gunnos familj.
 
Jag har inte haft möjlighet att titta i domböcker, för jag har ganska litet tid. Det här arbetet gjorde jag för många år sedan men blev aldrig publicerat.
 
Mvh och tack för kommentarerna.
 
Claës

2007-09-08, 14:00
Svar #4

Utloggad Anneli Isaksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1060
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 19:48
    • Visa profil
    • www.kindsdombok.se
Hej Claes,
Om jag inte minns fel finns i varje fall Peter Kindberg med i domböckerna för Kind. Tyvärr skrev jag inte upp var, men jag ska hålla ögonen öppna efter Kindberg framöver.
Vänliga hälsningar
Anneli Isaksson

2007-09-08, 16:17
Svar #5

Utloggad Claës Linder

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 681
  • Senast inloggad: 2024-02-06, 15:48
    • Visa profil
Hej Anneli och tack!
 
Jag har tänkt på att det är inte säkert att man kan förvänta sig att hitta Göthar i mantalen som för Kind finns för bl.a 1702 och 1706. Det var väl bara personer 15-63 år som förtecknades i mantalen och då borde han varit med 1702 men om han redan då lämnat hemmet för få sin smedutbildning så kan man inte förvänta sig att hitta honom i föräldrahemmet. Det är väldigt få barn omnämnda i mantalen. Ett undantag är Pehr Giebos dotter som bor tillsammans med honom när han blivit änkeman.
 
Mvh
 
Claës

2007-09-08, 16:37
Svar #6

Utloggad Vincent Eldefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2571
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 16:35
    • Visa profil
    • Släktingar.se
Anneli, det är mycket intressant att Peter Kindberg dyker upp i Kinds domböcker, du råkar inte minnas ungefär när det kan ha varit? Gunnar Perssons släktkrets verkar ha bott kvar i trakten kring Länghem en tid så det är inte omöjligt att domböckerna kan ge ytterligare information. Har som sagt var inte tid till egen forskning jag heller just nu men det är väl den lämpligaste källan att ge sig på. Om inget framkommer där får vi nog finna oss i det troliga samband som föreligger för tillfället.
 
Claes, att Götar skulle vara son till Anders Kindberg är mindre troligt men jag vet inte vid hur många tillfällen hans patronymikon verkligen nämns?
 
Mvh Vincent
Sveriges största genealogiska databas med verifierad information:
https://www.slaktingar.se/

2007-09-08, 17:02
Svar #7

Utloggad Anneli Isaksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1060
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 19:48
    • Visa profil
    • www.kindsdombok.se
Hej,
Jag har domböckerna från 1729-55 och har läst fram till 1750. Har börjat skumma igenom domböckerna igen. Återkommer om jag hittar honom eller någon annan Kindberg.
Vänliga hälsningar
Anneli Isaksson

2007-09-08, 17:22
Svar #8

Utloggad Claës Linder

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 681
  • Senast inloggad: 2024-02-06, 15:48
    • Visa profil
Hej igen!
 
Det här var en roligt diskussion! Göthar Persson omnämns många gånger i Virserum bl.a köpehandling 7  dec 1756 då han köpte 1/8 mtl Dala Ånhult i Virserum och anges heta Göthe Pärsson Kindberg.
 
Självklart tror jag inte heller så mycket på att han är son till Anders för det vara bara ett hugskott för att få igång denna trevliga diskussion.
 
Skall bli kul om Du kan hitta något om Kindberg i domböckerna Anneli!
 
Mvh  
 
Claës

2007-09-09, 10:40
Svar #9

Utloggad Vincent Eldefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2571
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 16:35
    • Visa profil
    • Släktingar.se
Då får vi nog också fortsättningsvis antaga att Götar var son till en Per, har bara tittat på min egen anas födelsenotis för ett antal år sedan och har inte forskat något själv på Virserums-anorna. Det är dessutom mycket möjligt att Tolla Gunnarsdotter även var mor till Götar men om domböckerna inte ger något så får vi nog finna oss i att stå kvar där vi befinner oss idag.
 
Mvh Vincent
Sveriges största genealogiska databas med verifierad information:
https://www.slaktingar.se/

2007-09-09, 11:03
Svar #10

Utloggad Claës Linder

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 681
  • Senast inloggad: 2024-02-06, 15:48
    • Visa profil
Hej och tack Vincent!
 
Vill också berätta att det finns en tänkbar fader till Pehr Olofsson Giebo. Det är Olof Andersson som kan vara fader till Pehr Olofsson Giebo. En Anders Persson som uppges född 1761 är kolare i Eket på slutet av 1600-talet (?) och kan vara identisk med Anders Persson Kindberg som uppges född 1660 och som i så fall sedermera blev knivsmed i Borås. Denne Anders kan alltså i så fall ha vistats i Eket hos sin farfar.
Det går inte att hitta i mantalet för Kind några personer med namnet Olof som kan passa som föräldrar till Pehr Olofsson.  
Det skulle varit dennes fader Anders/Andr? som i så kom från Vallonien 1582!  
 
Enligt dödsnotisen i Habo avled Olof Andersson 1709 i Eket och var 93 år gammal och var en stilla och from man dödde den 1 maj och begrovs den 16 dito i Habo.  
 
Mvh
 
Claës

2007-09-09, 13:44
Svar #11

Utloggad Vincent Eldefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2571
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 16:35
    • Visa profil
    • Släktingar.se
Claës, vad talar för att Anders Persson i Eket skulle vara identisk med Anders Persson Kindberg och varför skulle Olof Andersson i Eket vara troligare fader till Per Olofsson Giebo än någon annan Olof i, eller utanför, Kind? Släktskrönor som uppkommit relativt sent ska man inte bry sig så mycket om förrän de är bekräftade.
 
Mvh Vincent
Sveriges största genealogiska databas med verifierad information:
https://www.slaktingar.se/

2007-09-09, 14:09
Svar #12

Utloggad Claës Linder

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 681
  • Senast inloggad: 2024-02-06, 15:48
    • Visa profil
Hej Vincent!
 
Det som talar för detta är att Anders Persson Kindberg inte går att belägga i Borås under denna tid. Nej, jag håller med om att det kan vara en släktskröna men förmedlar bara ett tänkbart förslag till en person som kan vara fadern. Jag har gått igenom mantalen och detta är det som verkar stämma mest, men det är ju bara en hypotes som man lätt kan förkasta!
 
Mvh
 
Claës

2007-09-09, 17:27
Svar #13

Utloggad Vincent Eldefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2571
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 16:35
    • Visa profil
    • Släktingar.se
Hej igen Claës!
 
Anders Persson är en alltför vanlig namnkombination för att kunna dra någon slutsats av det. Det troliga är nog att han var lärling någonstans innan han kom till Borås.
 
Det bör väl finnas fler Olof i trakten? Det finns ingen större poäng att gissa sig till en fader innan det finns något konkret att gå på.
 
Mvh Vincent
Sveriges största genealogiska databas med verifierad information:
https://www.slaktingar.se/

2013-10-06, 10:39
Svar #14

Utloggad Anders Källén

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 201
  • Senast inloggad: 2023-08-24, 10:16
    • Visa profil
Claes Linder och undertecknad har haft en intensiv mailväxling om Göthar Kindbergs anor som har resulterat i följande:
 
Vi har nyligen funnit att Göthar föds den 3/7 1687 på rusthållet Stora Hestra i Tranemo socken i Kinds härad. Hans far var en av två åbor där, Sven Svensson och var från Påbo i Gällstad. Modern hette Elin Svensdotter och var nästan säkert dotter till Sven Nilsson (~1602-1670) och Anna Andersdotter (~1613-1686) som brukade hemmanet. Göthars far Sven dör nästan säkert 1694, även om någon dödsnotis inte är hittad (uppgifter ur bl.a. jordeboken och att modern anges som änka i kyrkoräkenskaperna 1694). Göthar var yngst av fyra syskon, först två systrar och sedan en storebror Sven (22/3 1685-13/7 1712). Sven och Göthar var gesäller samtidigt i faktoriet i Jönköping och kallas då Göthar och Sven Svensson (Kinberg).
 
Vad som sedan händer är lite oklart och delvis förvirrande. Man kan notera att Pehr Olufsson Giebo den 12/4 1708 gifter sig med en Elin Svensdotter i Länghem. Vi tror att detta är samma Elin som ovan, men denna hypotes är mycket baserad på den muntliga släkttraditionen att Göthar Kindberg skulle vara en ättling till Per Giebo (fadern till knivsmeden Anders Persson Kindberg i Borås). Ett möjligt scenario är att Elin efter makens död gifter om sig med den indelte soldaten Hans (eller Magnus, namnet olika i olika källor) Svensson som dör den 24/10 1707, och sedan med Pehr Giebo.  
 
Det som talar emot att det är samma Elin Svensdotter är att mantalet 1699 omnämner Svens enka och hustrun död drängarna gifta. Detta kan tolkas som att Elin avlidit men eftersom inte finns någon dödsnotis i kyrkoboken för Tranemo (ingen lucka denna tid) hittad som styrker att hon dött tror vi att hon flyttat och gift sig med Giebo. För oss är det också märkligt att mantalet kallar änkan för hustru om det nu är samma person. Om någon kan hjälpa till att klargöra innebörden av mantals-anteckningen vore vi tacksamma.
 
Till detta två observationer: i ett köpebrev kallas Göthar för Persson och inte Svensson och näst äldste son, Peter Ludvig, har ett första namn som är det enda bland barnens namn som inte kan härledas till föräldrarnas släkter.
-anders

2013-10-06, 11:11
Svar #15

Utloggad Tomas GH Johansson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 617
  • Senast inloggad: 2023-11-14, 20:54
    • Visa profil
Hej,
 
En liten fundering. Var finns uppgiften att Per gifter sig med en vid namn Elin Svensdotter? I Länghem C:1 1690-1715 sid 182 framgår inte hustruns namn. Där står 1708 under vigda:
 
Rustmäst
Peder Giebo  
den 12 apr.
Peer Buske
med Pigan
Elin Swensd.
den 13 ejusd.
 
Vänligen
Tomas

2013-10-06, 11:46
Svar #16

Utloggad Anders Källén

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 201
  • Senast inloggad: 2023-08-24, 10:16
    • Visa profil
Hej Thomas!
Vi har haft många olika tolkningsförsök av denna notis. Men ordet Piga är ett problem för vår tolkning, det erkännes.
 
All hjälp vi kan få för att förstå Göthars mors vidare öde tas tacksamt emot.
 
-Anders

2013-10-06, 12:04
Svar #17

Utloggad Tomas GH Johansson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 617
  • Senast inloggad: 2023-11-14, 20:54
    • Visa profil
Ett större problem borde vara att det är Per Buske som gifter sig med pigan Elin och att Pers hustru inte är nedskriven.
 
Angående Svens änka i Hestra, Tranemo socken, som uppges vara död 1699 (enligt Älvsborgs läns mantalslängd, uppslag 2025 vänster):
 
Det är inte alls ovanligt att det kan stå något i stil med änkan, hustru Anna, alltså att änkor samtidigt kan tituleras hustru. Så när det i mantalslängden står
 
Swens Enka med marginalanteckningen Hust:n död
 
bör det inte vara någon tvekan om att det är Svens änka som avlidit.

2013-10-06, 14:51
Svar #18

Utloggad Anders Källén

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 201
  • Senast inloggad: 2023-08-24, 10:16
    • Visa profil
Du har säkert rätt, vi har varit förundrade över att Peder Giebos hustru inte namngivs och försökt tolka notisen efter det. Tolkat det som att det stod Peer Rusthm och att raden ovan var ett tillagt förtydligande.
 
Men som nybörjare har jag ingen anledning att annat än böja mig. Men borde det inte finnas en dödsnotis då? Kan någon hitta en sådan?
 
Om Svens hustru dör 1699, så betyder det att 12 år gamla Göthar är föräldralös. Hur han man ta reda på vad som då hände med honom och hans äldre syskon? Vi vet att Sven är på faktoriet i Jönköping 1703 och Göthar 1705.
 
Undrar
-Anders
 
(Meddelandet ändrat av Balder_ 2013-10-06 16:14)
 
(Meddelandet ändrat av Balder_ 2013-10-06 16:18)

2013-10-06, 17:18
Svar #19

Utloggad Tomas GH Johansson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 617
  • Senast inloggad: 2023-11-14, 20:54
    • Visa profil
Är det dödsnotis efter Svens änka du menar? Skummade igenom 1698-1699 i Tranemo C:3, men fann ingen. Kan dock ha missat henne, men att en och annan person saknas är dessvärre inte ovanligt.
 
Angående barnen så finns tyvärr inte sockenstämmoprotokoll för åren runt 1700. Där skulle kunna ha stått något. Kyrkoräkenskaper LI:1 (finns hos SVAR), möjligen. Domböcker är alltid intressanta. Det gäller förstås att ha en del tur.

2013-10-07, 19:58
Svar #20

Utloggad Anneli Isaksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1060
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 19:48
    • Visa profil
    • www.kindsdombok.se
Hej
 
Elin Svensdotters man Sven Svensson i St Hestra dog före 4 maj 1694. Hon nämns som änka vid sommartinget 1694 (Kinds häradsrätt AIa:5, nr 22, 4 maj 1694, AD-online bild 265). Här nämns hennes son gossen Anders Giötarsson och änkans bror Per Svensson i Stuvared.
 
Per Svensson i Stuvared borde varit den som blev förmyndare för barnen efter Elins död.
 
Per Svensson, född ±1639, död i Stuvared, begravd 31 mars 1707, 68 år gammal (Tranemo C:3, AD-online bild 47, s.40, t.v.)
 
Vänliga hälsningar
Anneli Isaksson

2013-10-08, 18:57
Svar #21

Utloggad Anders Källén

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 201
  • Senast inloggad: 2023-08-24, 10:16
    • Visa profil
Tack!
Om Per Svensson blir förmyndare när Göthar är sju år (man skulle väl ha en manlig förmyndare), skulle det kunna förklara varför den senare senare i livet kallar sig Göthar Pehrsson Kindberg?
 
Jag klarar inte av att läsa notisen. Står där något som kan ge ytterligare vägledning. Varför är den där?
 
-Anders
 
(Meddelandet ändrat av Balder_ 2013-10-08 21:37)

2013-10-08, 19:09
Svar #22

Lotta Nordin

Anders,
var och när kallas Götar för Persson? Kan du ge en källhänvisning?
 
Var och när har du uppgifterna om att Sven och Götar är bröder, och var hittar du att dom finns på faktoriet i Jönköping 1703 och 1705?
 
Mvh//
Lotta

2013-10-08, 21:29
Svar #23

Utloggad Anders Källén

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 201
  • Senast inloggad: 2023-08-24, 10:16
    • Visa profil
Hej!
 
Götar kallas Giöthe Pehrsson Kindberg i en köpehandling från 1756, se inlägg av Claes Linder ovan från 8/9 2007. Jag har den inskannad om du vill ha den, men då får du skicka ett mail, tror jag.
 
Vad gäller faktoriet har jag inte noterat de exakta sidorna där jag hittade det. Leta runt bland de sidor som finns på länken http://jbgf.se/socknar/hakarp/foretag/smeder/langder/ så hittar du det säkert. Vidare finns de två i mantalet där de bor hos (mästaren?) Carl Ekegren. Därav gissade jag att de var bröder.
 
När sedan notiserna hittades (på Kind härads DVD-skiva först) i Tranemo såsom angivet ovan (datum), så tycker jag inte det är någon oklarhet. Broder Sven dog redan 1712 i Jönköping.
 
-anders

2013-10-09, 11:35
Svar #24

Lotta Nordin

Hej Anders,
du får gärna skicka kopian på köpehandlingen från 1756. Min epostadress hittar du om du klickar på mitt namn.
 
Enligt gesällboken på www.jbgf.se så skrevs Göter Svensson in 11/10 1709 och Sven Svensson 14/10 1708, båda som låsmakargesäller hos Carl Ekegren. Sven dog 13/7 1712 enligt samma källa, och Jönköping Kristina F:1 sidan 101.  
 
Mvh//
Lotta

2013-10-09, 14:48
Svar #25

Utloggad Anders Källén

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 201
  • Senast inloggad: 2023-08-24, 10:16
    • Visa profil
Om du tittar i filen som heter gmr1707.htm så hittar du mina data. De finns på fler ställen. Men det verkar vara så att de det året blir lärogossar. Det viktiga för mig är att de är i Jönköping då. Köpeavtal kommer när jag är vid en lämplig dator.
-Anders

2021-10-15, 09:30
Svar #26

Utloggad Bernt Fihn

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 15
  • Senast inloggad: 2021-11-05, 11:08
    • Visa profil
Hej
Jag har ytterligare en person som jag tror är son till Peder Olufsson Giebo. Han heter Paulus Persson Kindberg född ca 1665, obekant var. Gift med Catarina Davidsdotter Wirgandra född i Smörhult Våthult 12 sept 1688. Båda döda i Hyssna. Paulus 8 mars 1741.

Bernt Fihn

2021-10-15, 09:34
Svar #27

Utloggad Bernt Fihn

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 15
  • Senast inloggad: 2021-11-05, 11:08
    • Visa profil
Även Paulus Kindberg hade en dotter döpt till Britta Helena

Bernt

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna