ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Alida Leontina Södergren f 1856, Grolanda senare utflyttad till Uddevalla  (läst 298 gånger)

2004-01-28, 20:45
läst 298 gånger

Utloggad Lars Jerrhag

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 363
  • Senast inloggad: 2022-01-08, 12:21
    • Visa profil
Hej Västgötaforskare !
 
Med risk att bli bannad för att ha dubblerat inlägg, så söker jag bekräftelse på att ovannämnda dam egentligen kan vara född i Grolanda,Skaraborg. Jag söker henne också samtidigt i Göteborg då SBF 1890 uppger hennes födelseort därstädes. Vid ett senare sök på Family-search så hittade jag en Alida Södergren, (visserligen f 1857) som dotter till Johan August Södergren och Laura Catahrina Beata Knös.
Är det någon som kan belägga att just denna Alida kan vara den som senare gifter sig med stationskarlen Emil Robert Palmqvist f 1861 i Uddevalla. Enligt SBF 1890 står hon där som Handlande.
Stämmer uppgifterna så har jag tydligen fått en knösfull morssläkt att söka i :-))
 
Vänligen
Lars Jerrhag

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna