ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Tådene - Saknas hfl mellan 1746-1812?  (läst 801 gånger)

2000-11-21, 20:15
läst 801 gånger

Utloggad Kerstin Jonsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 89
  • Senast inloggad: 2011-06-16, 09:08
    • Visa profil
Hej,
 
Jag gjorde ett försök att beställa hfl från Tådene. Åren jag är intresserad av är 1750 samt 1775. Det verkar som om det är ett glapp mellan åren 1746 - 1812. Hittar jag dessa uppgifter någon annanstans?
 
Tack på förhand
 
Kerstin

2000-11-22, 10:27
Svar #1

Carl Szabad (Carl)

Kerstin! Årliga mantalslängder finns alltid, även om de inte är lika utförliga som husförhörslängderna. Tådene C:2 och C:3 innehåller dessutom flyttningslängder fram till 1761. Ur Rötters Register-Sök kan man också få fram att det finns både födelse-, vigsel- och dödregister för Tådene från 1695 och framåt.

2000-11-22, 14:09
Svar #2

Utloggad Kerstin Jonsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 89
  • Senast inloggad: 2011-06-16, 09:08
    • Visa profil
Hej Carl,
 
Tack för det snabba svaret.
 
Jag har laddat ner Släktdatas avskrifter av Tådene födelse och dödböcker samt beställt dem från SVAR.
Utifrån dessa har jag dragit slutsatsen att en anfader till mig inte är född i Tådene och där hade en hfl kanske  
kunnat hjälpa mig på vägen.
 
Nu håller jag tummarna för att min anfader flyttade till Tådene innan 1762 :-)
 
M.v.H.
 
Kerstin

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna