ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Romelanda / Romedala..?  (läst 868 gånger)

2001-11-12, 16:34
läst 868 gånger

Robert Wells

Hej, kan någon med födelseböcker eller husförhörslängd för Romelanda hjälpa mig att se efter om ANNA KATARINA ANDERSDOTTER föddes där
1867-03-20.
Enligt Söderskivan är hon född i Romedala, men sådan ort finns ej. Hon är inte född i Rångedala som jag kontrollerat, och genom Anbytarforum har jag fått info att hon inte är född i Ramdala.
Kan Romelanda vara rätt ort?
Hon föder barn i Äspered, Göteborg, Skövde, Örebro, Uppsala och Stockholm dit familjen anländer 1900, allt enligt Söderskivan.
All hjälp tas tacksamt emot!

2001-11-12, 21:16
Svar #1

Peter Karlsson (Peterk)

Romelanda hör till Bohuslän - ställ din fråga där under Romelanda (som redan finns som rubrik) istället..
Mvh//Peter

2001-11-13, 00:44
Svar #2

Eivor Berndt

Hej Robert! Såg att du sökte orten Romedala från början. När jag skrev in ordet Romedala i sökfunktionen fick jag upp dels 1.gästbok för Daveo; däri finns en insändare bosatt i Romedala, och jag fick också upp 2.firman Sydved, som i sin service för vänersborgs-distriktet betjänar orten Romedala bland många andra. Så ortsnamnet f i n n s i alla fall. Ingen av mina kartböcker har orten med, men hoppas detta kan vara dig till någon hjälp

2001-11-13, 00:47
Svar #3

Eivor Berndt

Önskar också lycka till  
 
Mvh Eivor Berndt

2001-11-13, 12:10
Svar #4

Roland Johansson

När det gäller skogsföretagets hemsida, så handlar det om en ren felskrivning för Romelanda socken.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna