ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Pojken som försvann i Härskogen(Lerum socken)  (läst 770 gånger)

2008-06-08, 23:49
läst 770 gånger

Utloggad Stefan Lundgren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 308
  • Senast inloggad: 2023-07-14, 18:54
    • Visa profil
    • okandahandelser.blogspot.com
Min far är uppvuxen i Lerum och han har berättat för mig när han var liten så försvann en pojke på drygt 3-4 år i den närbelägna Härskogen. Trots skallgångar, ideliga letningar från polis och frivilliga så kunde inte pojken hittas. Jag har för mig att pojken försvann på hösten och hittades inte förrän på våren under en gran. Det var en person som plockade svamp eller bär som hittade honom. Detta måste har inträffat antingen i slutet av 1940-talet eller början av 1950-talet. Nu är min far död sedan 1996 och det är därför jag ställer frågan där. Jag är lite nyfiken med detta fall.
 
Stefan

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna