ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Mord/ihjälslagen P-län  (läst 613 gånger)

2010-11-23, 09:59
läst 613 gånger

Utloggad Solveig Gavik Husar

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1969
  • Senast inloggad: 2016-07-18, 21:38
    • Visa profil
Jag har i Starrkärrs socken (P) (i en släktforskning åt annan person) i dödboken funnit Bengt Segergren som blev ihjälslagen i december 1853 vid Uspatorp i Starrkärr. Det är ju inte säkert att man fann den som hade utfört detta mord. Någon månad tidigare hade den mördade mannens brorson begått ett mord i Starrkärr november samma år på 2 kvinnor som finns att läsa om i Rötter avrättade 1854. Om det var någon hämnd på släkten som utlöste detta mord på Bengt Segergren vet jag inte men min fråga är var bland handlingar jag kan söka mer uppgifter om mordet och eventuell mördare? Om man inte fann någon skyldig är det ju inte lönt att söka bland rättsliga handlingar.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna