ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Mantalslängd Tvärred  (läst 724 gånger)

2010-10-12, 21:24
läst 724 gånger

Utloggad Solveig Gavik Husar

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1969
  • Senast inloggad: 2016-07-18, 21:38
    • Visa profil
Finns det någon som har tillgång till mantalslängd för Nedre Rude i Tvärred 1810 och bakåt. Det gäller Abraham Nilsson och hans hustru Britta Håkansdotter som fick flera barn perioden 1763 till 1782. Husförhör finns inte förrän 1811 och där finner jag inte Abraham Nilsson och hans familj då han och hustrun förmodat är döda 1811. Kanske kan en mantalslängd kan ge svaret på ålder eller ev födelseår för Abraham Nilsson och Britta Håkansdotter.

2010-10-13, 18:34
Svar #1

Utloggad Ulrica Abrahamsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 146
  • Senast inloggad: 2016-02-06, 15:03
    • Visa profil
Hej Solveig!
Vad jag förstår så har du hittat deras 7 barn och någon säker ålder har jag inte hittat men....det föds en Britta Håkansdotter i Rude Nedergård 1744-01-13 med far Håkan Persson och mor Anna Olufsdotter.
Abraham och Britta gifte sig däremot 1762-12-28 men någon ålder står inte där heller!
MVH Ulrica

2010-10-13, 23:31
Svar #2

Utloggad Solveig Gavik Husar

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1969
  • Senast inloggad: 2016-07-18, 21:38
    • Visa profil
Tack för svar. Det är Abraham Nilsson ovan som är problemet då jag inte vet om han är identisk med den Abraham Nilsson som föddes i Antesbo i Marbäck 1740-04-25. Det finns fler Abraham Nilsson som är födda runt 1840-talet i P-län. Därav tänkte jag få bekräftat att den Abraham som föddes i Marbäck är samma person som var gift och bosatt i Tvärred. Alla 7 barnens födelsenotiser har jag funnit med ovan föräldrar i Nedre Rude i Tvärred. Det verkar högst troligt gällande Britta Håkansdotter som föddes på denna gård Nedre Rude eller Rude Nedre kanske är det rätta men makens födelsedata hade satt allting på rätt plats.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna