ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Färed?  (läst 945 gånger)

2001-09-29, 21:49
läst 945 gånger

Åse Killingröd

Finns det någon församling eller socken i Västergötland som heter Färed?
 
Med vänlig hälsning  
Åse Killingröd.

2001-09-29, 22:04
Svar #1

Ellert Peterson

Ja visst, Färed är en liten församling på drygt 100 själar i Mariestads kommun, c:a 12 km ostnordost om Mariestad. Jag har själv en del förfäder i den socknen, så vilka är dina intressen där?
Hälsningar
Ellert Peterson

2001-09-30, 16:43
Svar #2

Ellert Peterson

Hej Åse!
Jag kunde tyvärr inte besvara ditt mail till mig, eftersom servern inte godtog namnet Killingröd som mail-adress. Men jag föreslår att du lägger ut din förfrågan om Karl Robert Andersson - som jag tyvärr inte har någon kännedom om - på Anbytarforum/Landskap/Västergötland/Färed. Det är tänkbart att du kan få positiv respons.
Hälsningar
Ellert

2007-05-21, 23:39
Svar #3

Leif Nordh

Söker information om Ryttare Olof Wallgren, gift med Stina Svensdotter. De borde ha bott i Ekby i Vadsbo härad vid någon tidpunkt eftersom de fick en son där vid namn Sven Sandberg 1797-05-10 som också blev soldat.

2007-05-22, 14:40
Svar #4

Utloggad Christina Helmby

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6099
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 09:48
    • Visa profil
Hej Leif!
 
Se svar under Ekby!
 
Mvh
Christina
Eagle

2007-07-11, 08:52
Svar #5

Mona Johansson

Hej alla forskarvänner.jag söker efter min farmors mors släkt min farmors mor hette maria svensdotter och ska ha varit född i Färed år 1857-11-19,kan man få fram något om hennes far och mor och syskon födelse på alla och om det går att ta fram datum när i så fall maria svensdotters mor och far vigdes jag har letat länge hoppas på hjälp.mvh mona johansson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna