ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: F.T. Kylander, 'Läderfarikör' i Stora Rudet, Mölltorp  (läst 598 gånger)

1999-11-20, 21:02
läst 598 gånger

Per Ahlenius

Känner någon till Franz Theodor Kylander som flyttade till Stora Rudet i Mölltorp 1837 (Ransberg ifl), d1852 i Mölltorp. FTK var skomakaremästare och garvare. Jag känner FTK:s historia före Stora Rudet men vet inte vad som hände honom sedan, förutom uppgifter i kyrkböckerna. Förmodligen fortsatte han sitt yrke som garvare mm. Var ligger Stora Rudet? Jag har letat på kartorna och inte hittat namnet. Det finns mycket att berätta om FTK i Vänersborg och Mariestad. Jag vill gärna veta mer om hans sista år i Mölltorp. Jag är tacksam för alla typer av respons.
Med vänlig hälsning Per Ahlenius, Vänersborg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna